tips voor een ontspannen, niet standaard dagje parijs

• samarinde

We hebben net een lang weekend disney geboekt en daarbij zijn we van plan om 1 dag door te brengen in Parijs zelf.

Graag zou ik eens een dag Parijs willen doorbrengen zonder alle standaard bezienswaardigheden, maar met meer

oog voor kleine dingen. Het authentieke parijs-gevoel. Ik zie ons al zitten te genieten van het zonnetje, in het gras

met een veel lekker broodje dat we net bij een brasserie hebben gekocht. En daarvoor of daarna (of allebei) slenteren

door steegjes met kleine winkeltjes.

Als iemand een idee heeft waar we dan het beste naar toe kunnen gaan, hoor ik dat graag!

Groetjes Sam

• samarinde

Oeps, sorry 2 keer hetzelfde bericht :S

• Els

Een rustig dagje Parijs zou kunnen bestaan uit een wandeling Romeinen en Middeleeuwen. Onderweg kun je koffie drinken in het Quartier Latin, leuke cafés genoeg, en leuke winkeltjes.Ook kun je daar een lekkere sandwich kopen, die je vervolgens opeet op een bankje op de square René Viviani, met prachtig uitzicht op de Notre Dame. Of op een van de Seinekaden op het Ile Saint-Louis, met prachtig uitzicht op de Seine. Tot slot loop je over het Ile de la Cité naar het Louvre, waar je een glas wijn drinkt op het terras van Café Marly op de binnenplaats van het Louvre. Informatie over deze punten en heel veel andere vind je op www.parijsalacarte.nl. Daar staan ook nog meer wandelingen in minder bekende gebieden.

• samarinde

Goede suggestie Els! (hoewel Café Marly niet zo snel ons ding is)

Meerdere ideetjes zijn natuurlijk welkom..

• gert

rue cler is echt een aanrader, leuke kleine winkeltjes, eten bij tribeca wat voortreffelijk en betaalbaar is.

vlakbij de eiffeltoren ook nog!

• har

tribeca….? nog nooit van gehoord.

verklaar eens nader!

• gert

Hoi

Tribeca is een eetgelegenheid op de rue cler waar je heerlijk kaas, spagetti, salades en andere franse en italiaanse lekkernijen kan eten, binnen op buiten op het verwarmde terras. zeer vriendelijke bediening, een super kwaliteit eten en wijnen, dit alles tegen een zeer nette prijs!

ik ben niet de enige:

http://www.tripadvisor.com/Restaurant_Review-g187147-d1128479-Reviews-Tribeca-Paris_Ile_de_France.html

• samarinde

Inmiddels alweer teruggekeerd van een zeer geslaagd weekend.

Hoewel Disneyland voorop stond dit weekend, hebben we erg genoten van ons dagje Parijs.

We zijn uitgestapt op het metrostation Place Monge. Boven aan de trap kwamen we uit

bij een klein maar leuk marktje op Rue Mouffetard. Erg vriendelijke mensen en weinig

toerisme en drukte. Vreemde maar aangename gewaarwording. Gek genoeg besloten

we een hapje te eten bij een sushibar die we toevallig tegen kwamen. Heerlijk gegeten en

erg goedkoop. Soep, salade en 18 st. Sushi voor rond de 10 euro. Verder gewandeld en

genoten van de mooie gebouwen en bijzondere, authentieke sfeer in dit deel van Parijs.

Veel restaurants en terrasjes gezien en we kwamen zo vanzelf langs het enorme Pantheon.

Hebben de kerk Saint-Sulpice bezocht en (zoals gepland) een stokbroodje met een stukje

brie gekocht in een supermarkt aan (ik dacht) de Rue Monge. Die hebben we fijn opgegeten

in het park “Jardin de Luxembourg”. Wat een rust daar.. En erg leuk om zo'n waanzinnige

plek te vinden met erg weinig toeristen.

Het lijkt niet veel, maar met heel wat kilometers in de benen en een hoofd vol indrukken

zijn we daar weer ondergronds gegaan. Op naar het hotel. Op naar Disneyland. Heel

iets anders. Een heel andere kant van ons. Maar ook weer heel erg leuk. Fantastische

dagen. En zeker voor herhaling vatbaar.

Samarinde

• Simone

Lekker dat jullie het zo naar jullie zin hebben gehad en ja Jardin du Luxembourg is ook een van mijn favoriete plekken!

• parijs

Ik heb ook geweldige herinneringen aan Jardin du Luxembourg.

Maar voor mij blijft Butte Chaumont park nr. 1!!

Nikita