leesboeken Parijs

• Loes Penninx

Ik ben gisteren terug gekomen van 5 heeeeerlijke dagen Parijs. Het was alweer de 10e keer voor mij en ik heb er zoals altijd weer van genoten. Echter deze keer viel mij iets op.

Onder andere langs de Seine en in Jardin du Luxembourg zag ik overal boeken liggen. Gewoon nette, niet vuile, leesboeken. Ik zag dat iemand er één oppakte, de achterkant las en deze meenam.

Nu vroeg ik mij af of het een gewoonte in Parijs is om je leesboek op straat achter te laten zodat iemand anders het kan lezen. Vooral in Jardin de luxembourg lagen vrij veel boeken op beschutte plekken waar ze niet vuil konden worden of nat.

Ik vond het vooral heel erg grappig en apart. Maar weet iemand dit?????

• REINNERA

Hoi Loes

De boeken die jij zag kunnen wel van BookCrossing zijn .

Dat is een club van mensen die (na registratie ) ergens een boek neerleggen en dat boek kun jij dan pakken en lezen en dan weer ergens anders achterlaten voor de volgende lezer .

Zo gaan boeken van stad naar stad en van land naar land en reizen dus misschien wel heel de wereld rond .

Wil je meer weten kijk dan eens op www.BookCrossing.com

Wij gaan komende donderdag voor 12 heerlijke dagen naar Parijs en ik zal ook op de boeken letten >

Groetjes REINNERA

• parijs

12 dagen Parijs!!!

Moi is tres jaloers!!!

Veel plezier!!