fietsen in parijs

• charlie

In de herfstvakantie ga ik met mijn dochter van 12, 4 dagen naar Parijs.

Ik wil twee vouwfietsen meenemen, zodat we de stad per fiets kunnen ontdekken.

Heeft iemand hier ervaring mee?

groet Charlie

• De heer Reutel

In Parijs kun je ook fietsen huren. Die staan op diverse plekken opgesteld en zijn onbemand te huren.

Parijs is een hele grote stad. En veel verkeer. Ik weet niet of het verstandig is met een 12 jarige door deze wereldstad te fietsen.

Met de metro reizen is heel makkelijk en betaalbaar. Met een kaartje á € 1,16 reis je door heel Parijs (totdat je ergens bovengronds uitstapt).

• janny

mij dus beslist niet gezien op de fiets in parijs!!!

al waren mijn man en ik dit bij ons eerste bezoek ook van plan.

maar je ziet direckt wat voor een verkeers chaos het daar is.

en echt niet alleen het auto verkeer is daar chaos,zelfs als voetganger op een zebra ben je in gevaar als je van mening bent dat de auto's voor je stoppen.

lijkt wel of iedereen de verkeers regels daar aan zijn laars lapt???

zou je echt aanraden neem de metro ,al helemaal met een 12 jarige!!!

ik zou als moeder van 2 volwassen dochters nog de bibbers hebben.

heb zelf nu een 3 dagen kaart voor bus ,metro rer ,voor 19 euro via reisbureau ,1 -3 zone's

dus voor het geld hoef je het niet te laten,

en een heel stuk veiliger zou ik zeggen .

groetjes janny

• willemien

Hallo Charlie,

Ja je kan goed fietsen in Parijs. Mijn man en ik hebben het gedaan in de zomervakantie.

Al hebben we het maar 1 middag gedaan, het was erg leuk en mooi.

We zijn Parijs binnen komen fietsen langs het kanaal en uiteindelijk zijn we bij de Arc de Triomph gekomen.

In de verte zie je dan de Eifeltoren staan. Je fietst veel over busbanen, daar staat dan ook een fietser op afgebeeld.

Parijs heeft een burgemeester die het fietsen promoot.

Kijk maar eens in de bibliotheek naar een boekje fietsen in Parijs.

Veel plezier in Parijs!

groet,

Willemien

• johan

hoi allemaal

fietsen in parijs is gaaf, ik ben er elke 2 maanden een midweek voor mijn werk en doe er alles op de fiets. overal kan je veilig fietsen, iedereen fietst er. op de busbanen komen alleen taxis en bussen en de houden echt wel rekening met je. verder heb je overal op de stoepen fietspaden getekend. amsterdam is gevaarlijker op de fiets. elke vrijdagavond is er vanaf 22u een fietstocht door de stad, vanaf hotel de ville (rue rivoli t/o louvre) en beleef je een super route door de stad in het donker waarbij leiding het verkeer tijdig stopt. ook is la defense prachtig om te fietsen en langs canal st martin fiets je zo parc du vilette in wat erg mooi is om te fietsen. niks gevaarlijks aan dus behalve als je een angsthaas bent. en kan je kind van 12 goed fietsen en luistert hij/zij goed naar je dan kan er je niks gebeuren, dus gewoon DOENNNN !! het is een superervaringm, je ziet de hele stad en het is een stuk mooier als alleen maar in de metro zitten!

• Madeleine

Je kunt ook onder leiding van een gids fietsen, bijv. via Paris à Vélo www.parisvelosympa.com is de website.

Ze hebben verschillende routes en ik heb er een goede ervaring mee (ze hebben ook een NL-talige gids)

Je kan ter plaatse ook gebruik maken van de Velib (witte fietsen plan)

Dat is heel voordelig! Ik heb er zelf geen ervaring mee maar er is veel info op internet te vinden. Scheelt ook weer het meenemen van eigen fietsen.

• Dirk

Madeleine,

Het is geweldig om door Parijs te fietsen.

Misschien maakt het iets uit, want wij hebben het slechts in het weekend gedaan.

Ik vind, dat men rekening houdt met fietsers.

Echt een positieve ervaring!!!!!!

veel succes,

Dirk