Louvre, wanneer bezoeken? En Disney?

• chrissy

Wij gaan zaterdag 24 oktober naar Parijs met onze drie jongens (9-10-11).

We willen een bezoek aan het Louvre brengen. Ik had dinsdag bedacht, maar zag dat het dan gesloten is. Dan blijven er voor ons twee dagen over. Zondag en maandag. Het lijkt me dat maandag het minst druk is. Klopt dat? En maakt dan de tijd op de dag verschil; bijvoorbeeld ‘s morgens tov ’s middags? Scheelt het inderdaad tijd als we via het internet entreebewijzen kopen?

Voor de kinderen kunnen we Disneyland natuurlijk niet overslaan. Ook daarvoor hebben we de keuze uit zondag en maandag. Weet iemand of hier maandag minder druk is dan zondag?

Merci!

Chrissy

• julia

zondag in DE aankomstdag in disney.. Dus de drukste dag

• Els

Hallo Chrissy,

Het Louvre is het minst druk om een uur of 9 's morgens of een uurtje voor sluitingstijd. De meeste bezoekers komen voor de top-3: Mona Lisa, de Venus van Milo en de Nike van Samotrace. Maar het Louvre heeft 8 afdelingen vol kunstwerken. Haal daarom voor je naar het museum gaat een folder over het Louvre bij het Bureau du Tourisme (ook op Gare du Nord) en bekijk van tevoren wat je wilt zien. Kies niet te veel, want er zijn duizenden kunstwerken, en als het je tegen gaat staan kom je nooit meer!

Ik zou je tickets zeker via internet (ook op de site van het Louvre) kopen. Dan hoef je niet in de rij te staan. Je kunt dan direct naar binnen via de passage Richelieu, de galerie du Carrousel of porte des Lions.

Kijk voor meer info over het Louvre op www.parijsalacarte.nl/museaalfabet.html of bezoek www.louvre.fr (waar ook een plattegrond te vinden is). Misschien vind je ook ideeën op www.parijsalacarte.nl/kinderen.html.

Els