Gratis pakeren in Montreuil

  • Bram

    Een paar jaar geleden was iemand hier die gaf me een gouden tip: Gratis parkeren in een parkeergarage in Montreuil. Mijn vraag is dat nu nog steeds zo? Dan parkeren we de auto daar en gaan met de metro naar hote. Maar mss is dit niet meer zo, kan iemand dit bevestigen?

    groetjes,

    Bram

  • har

    hi bram,

    ik parkeer hier altijd als ik naar parijs ga.

    de laatste keer was dat het tweede weekend van oktober, toen waren we naar de wijnfeesten in montmartre gegaan.

    vrijdagmiddag om 13.00uur neergezet en zondagmorgen weer opgehaald. mijn hotel ligt vlakbij metro cour st.emilion als ik de auto daar in een parkeergarage zet ben ik ongeveer een euro per uur kwijt. ik haal hem altijd weer vroeg op zondagmorgen want voor elf uur zijn er nog wel gratis parkeerplaatsen te vinden in de buurt van ons hotel. na het uitchecken spullen in de auto en hup weer parijs in, en om zes uur s'avonds weer richting pays bas.

    we maken 3 á 4 keer per jaar gebruik van de parkeergarage bij porte de montreuil.

    groet,

  • parijs

    Oui, ik ook.

    Echt een geweldige uitvinding.

    Er moeten nog 2 andere gratis parkeergarages in Parijs zijn, maar ik kon toen niet wijs worden uit die Fransman.

    Heb wel eens gegoogled, maar daar vind ik ook niets.

    Veel plezier!!

    Nikita

  • Bram

    har Schreef:

    ——————————————————-

    > hi bram,

    > ik parkeer hier altijd als ik naar parijs ga.

    > de laatste keer was dat het tweede weekend van

    > oktober, toen waren we naar de wijnfeesten in

    > montmartre gegaan.

    > vrijdagmiddag om 13.00uur neergezet en

    > zondagmorgen weer opgehaald. mijn hotel ligt

    > vlakbij metro cour st.emilion als ik de auto daar

    > in een parkeergarage zet ben ik ongeveer een euro

    > per uur kwijt. ik haal hem altijd weer vroeg op

    > zondagmorgen want voor elf uur zijn er nog wel

    > gratis parkeerplaatsen te vinden in de buurt van

    > ons hotel. na het uitchecken spullen in de auto en

    > hup weer parijs in, en om zes uur s'avonds weer

    > richting pays bas.

    > we maken 3 á 4 keer per jaar gebruik van de

    > parkeergarage bij porte de montreuil.

    >

    > groet,

    Dus ik kan daar gewoon nog steeds gratis staan van zaterdag ochtend tot eind zondag middag ?! En kan je daar vlakbij ook goedkoop overnachten met je tweeen? Geen achterlijk dure hotels maar gewoon goed betaalbaar?

    Groet,

  • har

    die parkeergarage is een onderdeel van een winkelcentrum en tevens zittten er in hetzelfde gebouw twee hotels, een van ibis en een van etap ( te boeken via www.accor.com ) de ondertse etages zit etap in en de bovenste ibis.

    ik denk zelf dat etap wel een van de goedkoopste kamers heeft in parijs.maar op dit forum zijn er vast wel mensen die wat tips hebben voor jou. het ibis hotel heeft in die parkeergarage een eigen afgesloten ruimte waar gasten hun auto kunnen parkeren achter een hekwerk, maar of dat bij de prijs van de kamer inbegrepen is weet ik niet.

  • henny

    kan iemand mij ook het adres geven van deze parkeergarage bij montreuil?

    gr

    Henny

  • parijs

    Hoihoi,

    2 Avenue du Professeur André Lemierre

    Dat is het Ibis hotel dat er ‘bovenop’ staat.

    Ik ben er in mei nog geweest.

  • bart

    hoi allemaal

    ik woon hier sinds een maand vlak om de hoek maar onder deze ibis / mono prix supermarkt moet je tegenwoordig wel betalen. neem je de ibis een afslag eerder van de periferique dan vind je een ibis en etap hotel met daar een grote auchan supermarkt met een enorme parking waar je voor heel weinig kan parkeren. ibis en etap kan je incl parking a 8 euro per dag boeken. zo voorkom je wel een auto die achter het hek staat of een auto die zwaar beschadigd wordt op straat!

    metro is hier lijn 9, port de montreuil, rotonde oversteken , hier is ook vaak markt en je bent zo bij de metro, velo libre is ok vlakbij en de nieuwe paris tram kan je er ook zo pakken

    port de bagnolet is de goede afslag dus. met onder aan het kleine winkelcentrum meteen de metro: gallieni, lijn 3

  • bart

    ik zou mijn bericht hierboven toch maar ter harte nemen mensen,,,,,

  • Harm

    Hoi Bart,

    kun je iets specifieker zijn kan nl dit ibis hotel niet vinden

    Bedankt,

    Harm