restaurants 24 en 25 dec

• brit

Wij komen kerstavond rond half 9 aan, ons hotel ligt dicht bij Gare du Nord, kunnen we daar dan nog terecht bij n leuk restaurantje, en kan dat ook op 25 dec, of moet je dan ergens reserveren.

Ik wil ook graag naar het beroemde rest Chartiers, maar heb al meerder mails gestuurd, maar helaas ze reageren niet, zou die wel open zijn met kerst en daarna?

Hopelijk kan me iemand aan me antwoorden helpen, bvd

• REINNERA

Hoi Brit

Kijk ff op COLLEEN'S PARIS

Heel veel info over van alles en nog wat in Parijs .

Ook veel restaurants die open zijn tijdens feestdagen .

Wij gaan iets eerder in december dus ik zocht naar andere dingen

maar heb ondanks 8 eerdere bezoeken aan Parijs toch weer ideetjes opgedaan via deze site .

veel plezier

groetjes Reinnera

• Els

Er zijn wel wat restaurants open op kerstavond en 1e kerstdag, maar je zult wel even moeten zoeken. In de buurt van het Gare du Nord kun je vast wel terecht. Of Chartier open is weet ik niet. Voor verdere attracties tijdens de Kerst en Oud&Nieuw kun je kijken op www.parijsalacarte.nl/ronddefeestdagen.html. Daarop staat ook o.a. een lijst van musea en monumenten die open zijn en waar je de kerstmarkten en verlichte straten kunt vinden.

• parijs

In Quartier Latin is op kerstavond ok gewoon alles open. En op 25 december.

Bij de ‘toeristische’ wijkjes is altijd wel wat te doen en hoef je niet te reserveren.

• brit

Hoi, is Quartier Latin, dan dicht bij Gare du nord, want we komen tegen 21u aan, en hebben dan niet echt veel tijd en zin, om echt nog ver te gaan om n hapie te doen

!ste kerstdag hebben we natuurlijk wel alle tijd(en zin) om verder te gaan

• parijs

Vanaf metrostation Gare du Nord neem je metro lijn 4.

Deze brengt je naar St. Michel. Daar is Quartier Latin.

Een minuut of 6 volgens de metro planner.

Je kunt ook een halte eerder uitstappen, Cite, dan loop je langs de Notre Dame, de Seine over en ben je ook in Quartier Latin.

Dat vind ik persoonlijk altijd net iets meer hebben…

Veel plezier!!!

• Vonne 4

Tegenover Gare du Nord zijn een heleboel restaurantjes,er zal er heus wel één open zijn denk ik.Dat is lekker dichtbij,lijkt me.