goedkope( griekse, turkse restaurantjes in welke wijken?

• Maria

Hallo forummers

Ik ben verleden jaar naar Parijs geweest en kwam ik een bep. wijk allerlei kleine straatjes en restaurantjes tegen, Griekse ( waar de borden buiten stuk werden gegooid!) en Turkse etc. Maar ik ben vergeten in welke wijk dat was! Wie weet waar ik bedoel?

Willen daar nl.weer eens heen.

groet

Maria

• har

dat zal wel in de rue de la huchette zijn geweest, vlakbij metrostation st. michel

de hele buurt daar zit bomvol met restaurantjes, ook veel restaurantjes met allemaal proppers voor de deur die je proberen naar binnen te lokken, dus het gaat er erg toeristisch aan toe.

ik loop er elke keer bij mijn bezoek aan parijs wel een keer door heen.

zelf heb ik daar nog nergens gegeten maar misschien dat ander forummers een goeie tip hebben voor die buurt.

vanaf de notre dame loop je de brug van de seine over dan is het de eeste straat aan de rechterkant.

succes…….

• REINNERA

Hoi Maria

De straat met Griekse restaurantjes die jij bedoelt is in Quartier Latin

achter Place St. Michel .

Turkse restaurantjes vind je wat meer verspreid over de stad .

Wij eten wel eens bij Le Bosphore op 8 Rue du 8 Mai 1945

dat is schuin t.o. station Gare d'Lest .

Ze hebben daar o.a. heerlijke lamskoteletten met 2 soorten rijst , lekkere kebab en heel veel andere Turkse specialiteiten .

Weet niet wanneer je gaat ?

Kan je na t weekend misschien meer vertellen want toevallig gaan we morgen naar Parijs .

groetjes

• parijs

Ja, het is denk ik ook Qartier Latin, bij Place St. Michel.

Zelf ga ik ook vaak in de wijk Belleville (oa. ook metro Menilmontant) eten.

Echt een wijk die super gezellig is, maar een stuk minder toeristisch.

Rue Oberkampf, Boulevard Belleville.

Leuke wandeling is beginnen bij Pere Lachaise en dan zigzaggend naar Place de la Republique (ga dan ook nog een stukje langs Canal St. Martin).

Daarna nog via de Boulevard naar de passages Panoramas en omgeving en door naar Les Halles.

Veel plezier!!

• monique langendoen

Is inderdaad achter Place St. Michel. Ik had het er toevallig gisteren met mijn broer

over. Die is daar vorig jaar geweest en gaf mij dat als tip. Ik ga morgen naar Parijs

• Maria

Hallo allemaal,

Hartelijk bedankt voor de tips. Ja ik geloof ook dat het achter st. Michel was. Ben er dus wel ooit geweest maar was vergeten in welke wijk…

Heerlijk om weer eens naar Parijs te gaan , veslavend zelfs.. Ik kan geen genoeg van die stad krijgen!

groet'

Maria

• jos

die restaurants bij st. michel zijn waardeloos. duur,. onbeschofte obers en het eten is er matig. heb je het op dan jagen ze je bijna weg om de volgende er weer neer te kunnen zetten te eten. ik vond het waardeloos

• parijs

ach ja, het is misschien waar je komt… (en hoe je je zelf gedraagt misschien?)

ik kom zo'n 4-5x per jaar in Parijs (al een jaar of 10) en eet er altijd wel een keer.

Heb 1x meegemaakt dat een ober onbeschoft is en ben nog nooit weggejaagd.

persoonlijk vind ik het erg leuk voor een keer.

voor-, hoofd- en nagerecht tussen de €8.00 - €12.00 is niet duur.

hier moet je natuurlijk geen hoogstandjes verwachten, maar het is soms nog erg lekker ook.

er zijn er een stuk of 4 restaurants waar ik terug blijf komen.

• har

nou noem ze maar eens op dan.

1)……

2)….

3)……

4)……

kan ik het de volgende keer ook eens proberen!

• parijs

haha, ik zou je nu geen namen kunnen geven.

Weet wel precies waar ze zitten…

1 Italiaan, 1 Turk, 1 iets met jardin volgens mij en …

Ik ga volgende week weer, dan zal ik de namen voor je noteren.

:)