rijden in Parijs

• Sarah

Hallo,

van 21 t/m 23 december gaan mijn vriend en ik naar Parijs. Eerste keer, spannend! Gisteren hotel geboekt, Hotel Pavillon de Paris. Ligt niet zo ver van Arc de Triomphe.

Nu schrok ik me kapot van de prijs van de Thalys. We zijn niet naar Londen gegaan omdat de trein vol zat en met het vliegtuig toch wel wat duur werd. Maar met de Thalys zijn we bijna net zoveel kwijt. Nu willen we misschien met de auto gaan. Die dan parkeren bij het hotel en de rest met de metro doen. Maar hoe is het rijden in Parijs. Is de wegwijzering a-la-belgie? (niet zo denderend dus). En is het te doen met een tomtom (gezien de vele straatjes e.d.?).

Of is het dan beter om ergens anders te parkeren en met de metro naar het hotel te gaan? Ben er zelf niet zo kapot van om de auto ergens anders te laten staan.

Groetjes!

• parijs

Tomtom doet het geweldig. (al zeg ik het zelf. Ik gebruik Nav4All op mijn telefoon)

Weet welke straat je niet in kan rijden (1richting) en dergelijke.

Ik kan natuurlijk niet spreken voor afgesloten wegen…

Het rijden in Parijs vind ik zwaar overschat. Amsterdam is niet erger.

Gewoon meerijden en je niet van de wijs laten brengen door de toeterende en ‘voorkruipende’ fransen, dan komt het helemaal goed.

Veel plezier!!

• Sarah

Hallo!

Bedankt voor je reactie.

Het lijkt inderdaad alsof rijden is Parijs niet te doen is, maar het zal ook wel mee vallen. We rijden er gewoon heen en laten ons vooral niet gek maken!

Groetjes!

• Martin

Hallo,

Het is goed te doen met de auto, ik heb dit vorig jaar gedaan.

Check of jouw tom-tom het aankomst adres kan vinden voor je weg gaat.

Parkeren in het weekend bleek gratis (op straat) het hotel had nog iets van een tereintje voor door de weeks..)

Martin