hoe kom ik in het centrum

• sarahc

Hallo allemaal ,ik heb 2 nachten appartement val d'europe geboekt om met onze kinderen naar disney te gaan. Omdat we nog nooit in parijs zijn geweest en 1 dag over hebben willen we graag het centrum in . Kan iemand mij vertellen hoe ik dat het beste doe ? Valt deze nieuwe wijk nog onder het metro gedeelte ? Hoe lang doe ik erover en wat gaat het kosten ? Als ik 2 dagen wil gaan met 2 volw en 2 kinderen zijn er dan ook strippenkaarten of i.d.

Alvast heel erg bedankt en fijne kerstdagen

• Els

Kijk even naar mijn reactie op RER en metro van 22 december. Daar staat in hoe je van Disney naar Parijs centrum komt. Meer over vervoer vind je op www.parijsalacarte.nl/vervoerinparijs.html.

Groet,

Els

• sarahc

Hoi Els ,heb inderdaad al gekeken op die site ,wat niet duidelijk voor mij is ,is wat de goedkoopste manier is om zowel in het centrum te komen en vervolgens binnen zone 1&2 rond te reizen. Ben er nog nooit geweest. Ongelovelijk maar waar !! Bombay en Jakarta getroseerd maar zo dicht bij huis …………..

Is het in Parijs net zo als in London & Istanbul dat het toeristische gedeelte zich binnen 2 km2 bevindt en goed van het een naar het ander te lopen is of heb ik een metro kaart nodig voor overdag.

Alvast bedankt voor je reaktie

• Peter H.

Het centrum van Parijs is het hele gebied tussen de perepherique, de grote rondweg. Dus heel wat meer dan 2 km2. Je hebt wel wijken in Parijs die wat meer toeristisch zijn dan de andere. Bijv. Montmartre, of de Champs Elysee, Pigalle, de Boulevard Saint Michelle. Maar het is niet allemaal op loopafstand. Je zult de metro nodig hebben om je te verplaatsen.Het hele centrum is voor een toerist aantrekkelijk. Bijv. de Boulevard Haussman met zijn grote warenhuizen, de Eifeltoren, maar nogmaals het ligt nogal uit elkaar. Koop een reisgids over Parijs, of haal er een in de bieb. Krijg je een idee wat er allemaal te zien is.