hallo ik kom voor het eerst in Parijs met vriendin en man die zijn wel eerder daar geweest maar ik niet.
ik zou graag weten wat je in 2 dagen kunt bekijken met persoon in rolstoel?
We zijn rest 4 dagen in Disney
met vr gr Marietje
hoih hoi,
op de site van ratp ( site voor metro en bus, link op de startpagina) kun je de nederlandse vlag aan klikken en dan ga je naar praktisch en dan door klikken naar bereikbaarheid. er is zoals ik het begrepen heb een speciaal netwerk van bussen die makkelijk toegankelijk zijn voor de rolstoel. Ik weet in ieder geval dat er voor gare du nord een halte is.ook zijn sommige metro haltes geschikt voor rolstoellen maar let op de meeste niet!! maar misschien weet iemand hier of er speciale plattegrondjes zijn voor openbaar vervoerlijnen die geschikt zijn voor rolstoel.
ik zou er even op googlen als ik jou was.
veel plezier. ik hoop dat je wat aan mijn info heb.
groet Ruud
alle metrostations van lijn 14 zijn voorzien van een lift. probeer aan een van deze stations een hotel te vinden. als het niet lukt hoor ik het wel. misschien heb ik nog wel een tip voor jou.
lijn 14 stopt ook aan metrostation chatelet, ligt op loopafstand van notre dame, hotel de ville, en centre pompidou.
succes!
De bussen die rolstoelvriendelijk zijn hebben bij de halte en lijnnummer een rolstoelsymbool staan.
Je seint de buschauffeur in en die laat een plank uitschuiven zodat de rolstoel erin kan.
Ook zijn er natuurlijk best veel metrostations met een lift.
Misschien is dit te zien op www.ratp.fr.
Veel plezier!!!
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?