4 dagen parijs met vriend, wat doen?

  • Isis

    Hej,

    Ik en mijn vriend gaan 4 dagen naar Parijs en weten niet precies wat we allemaal kunnen doen. Montmarte enzo zien we al zeker zitten. Zijn er bepaalde dingen die we zeker moeten zien? En misschien gezellige shopping ofzo?

    Mvg,

    Isis

  • parijs

    Er is zooooo veel te doen.

    Wandelingen, wijken, musea, monumenten, wijken.

    Wat zijn jullie interesses?

    Als het op shoppen aankomt kan ik meerdere dingen aanbevelen.

    La Defense als het regent. Ondergronds winkelcentrum met zo'n 1500 winkels (heb ik eens gelezen…)

    Omgeving Les Halles, Rue de Rivoli.

    Les Halles zelf is ook overdekt, verder een heleboel straatjes eromheen.

    Zigzag door de straatjes naar het Centre Pompidou, dan naar Hotel de Ville en ga dan de Rue de Rivoli af tot aan de Place de la Concorde. Dan kun je zo door naar de Champs Elysees, waar de winkels tot een uur of 10-12 's avonds open zijn.

    Ook is het leuk om Printemps en Lafayette te bezoeken en vergeet niet het geweldige uitzicht vanaf het dak.

    Loop dan naar de Grand Boulevards, ook veel winkels en leuke overdekte passages.

    Heel veel plezier!!

  • jose de beer

    Er is zoveel te doen, winkelen in de leuke wijk Passy, niet zoveel toeristen maar wel veel winkels.

    Wandelen in park Luxembourg, Butes Chaumont een heel leuk park.

    Een leuke straat is Rue du Commerce (metro Cambronne).

    Ga gewoon leuk wandelen door de wijken, dan zie je Parijs pas echt en kom je de leukste terrasjes, winkeltjes e.d. tegen.

  • Els

    Als je voor de eerste keer naar Parijs gaat, kun je eens kijken op Parijs voor beginners (www.parijsalacarte.nl/parijsvoorbeginners.html). Daar vind je veel tips. Ook bij de Dagmenu's op die site staan voorstellen voor een dagje (of dagen) in Parijs.

  • Jan

    Hier een pagina met info over PARIJS, ook foto's

    over louvre, place du tertre, eiffeltoren etc

    http://www.eurotravelguide.org/Departementen/Paris-Frankrijk.html

  • swag obey

    4 dingen:

    1:Je vriend doen onder de eifeltoren

    2:Je vriend op de eifeltoren doen.

    3:auto ergens parkeren en je vriend doen.

    4:Terrasje pakken en dan naar hotel en daar je vriend doen.

    Graag gedaan! :D