welke wijk?

• marleen

We willen binnenkort een lang weekend parijs met onze 2 zonen van 11 en 12 jaar. Nu ben ik op zoek naar een hotel maar ik weet eigenlijk niet zo goed in welke wijk. Is er in parijs ook een buurt waar 's-avonds van alles op straat te zien is bijv. schilders, straatverkoper, straatmusikanten, menselijke standbeelden, restaurantjes en terrasjes.

• parijs

Het 5e arrondisement is tot laat levendig.

Omgeving Place St. Michel.

Veel plezier!!

• sarahc

Hoi Marleen ,ik ben via de site “appartementen parijs ”heel wat wijzer geworden en heb een leuk appartement geboekt met flatscreen t.v dvd's ,vaatwasser etc 3 nachten voor 200 euro ( 4 pers) . Net even buiten Parijs maar wel naast de grootste outlet winkelcentrum van Europa 5 min van de metro ,ach en met de metro ben je er toch zo. Heel wat euro's in je pocket op deze manier. Kun je in Parijs weer leuke dingen van doen ,niet dan..

• Denise

Hoi Marleen,

Ik heb onlangs ook een tripje Parijs geboekt met 2 dochters. Wij gaan met de trein. Ik heb een hotel gezocht in de buurt van het station Gare du Nord.

Als je in googlë: arrondissementen Parijs intikt krijg je ook een overzicht hiervan te zien. Zo kun je zien, in welke arrondissement je een hotel wilt boeken.

Op de meeste sites van het hotel staat wel in welk arrondissement ze zijn gevestigd.

Laatst was bij 3 op reis een uitzending over Parijs. “een wereld reis maken” maar dan in Parijs!

4e arrondissement is bijv. een Joodse wijk, 5e arrondissement Midden -Oosten, 18e Klein Afrika…. etc., dus er is meer te zien……..maar ik kan me voorstellen dat je in deze wijken geen hotel wilt boeken. (zie internet 3 op reis)

Succes ermee,

Gr. Denise