Arc de Triomph

• mamsierina@hotmail.com

Hallo, heb ergens gelezen dat je de arc de triomph ook kan bezichtigen en dat je er een mooi uitzicht hebt.

Is er als eens iemand geweest die dat kan bevestigen. En een idee van de prijs heeft, kan het niet goed vinden op de site.

En nogmaals mijn andere vraag: Hoe werkt de gehandicapten ingang van de eiffeltoren. Moet je daar een of ander gehandicaptenpasje voor hebben, of mag je er ook gebruik van maken als je met een rollator loopt omdat je niet lang kan staan en lopen?

Dit omdat we met mijn moeder in april weer naar parijs gaan en ze graag op de eiffeltoren zou gaan.

Weet wel al dat je van te voren kaartjes kan kopen via het internet, maar dan blijft het nog altijd lang aanschuiven.

Alvast vriendelijk bedankt voor het antwoord

Rina

• Nikita

Bonsoir,

Een jaar of 8 geleden ben ik eens op de Arc de Triomphe geweest en het is echt een aanrader.

In April gaan we weer een weekendje en het staat al weer een tijdje op mijn lijst, dus misschien ga ik dan ook wel weer.

Wij zijn toen met de trap naar boven gegaan, maar er is ook een lift.

Van april t/m september geopend van 10.00-23.00 uur. Anders van 10.00-22.30. Tijdens de vakanties is het gesloten.

De entreeprijs is €7.00.

Hoe het precies zit met de Eiffeltoren weet ik niet.

Wel dat je korting krijgt en dus ‘voorrang’ bij het laten zien van een officiële verklaring.

Veel plezier!!

• mamsierina@hotmail.com

Bedankt Nikita, we gaan dat dan ook eens proberen.

Wat betreft de eiffeltoren heeft mijn moeder geen officiele verklaring, maar is wel slecht ter been, jammer.

Maar misschien weet iemand anders daar nog raad op?

Groetjes Rina

• liesbeth

Volgens mij kan je ook al kaartjes van te voren online kopen. Dat scheelt de rij naar de kassa. Je moet dan nog wel in de rij voor de lift. Ik heb geen idee hoe lang dat duurt. Ik ben de laatste tijd niet op de eifeltoren geweest en daarvoor gingen we altijd met de trap.

kijk even op de site van de eifeltoren. Hier is de link van de site in het engels. http://www.tour-eiffel.fr/teiffel/uk/

succes en veel plezier. Wij gaan in de zomer, laat me even horen of het gelukt is,dan kunnen wij het misschien ook zo doen.

groetjes Liesbeth

• Elly

Ik weet niet of je inmiddels al geweest bent, maar je kan inderdaad op de arc de triomph en het kost €7,00.