Fietstoers in Parijs

• juri de haan

Bonjour,

Ga met drie vrienden naar Parijs toe, veel zin in.

Heb gehoord dat je met Baja Bikes een Nederlandstalige fietstoer kan doen in Parijs.

Iemand ervaring daarmee? Kun je goed fietsen in Parijs?

Lijkt me wel leuk namelijk.

Doei

Juri

• nathalie

Hallo Juri,

Wij hebben gister de tour via Baja bikes gedaan.

De tour zou nederlands zijn maar werd na overleg in het

Engels gegeven. Het was te druk en te weinig personeel,

Ik vond de tour wel ontzettend leuk om te doen.

Je komt op plekken waar je anders niet zou komen.

Als je via het internet reserveerd betaal de € 27,00

en ga je rechtstreeks dan betaal je € 30,00.

Doen dus!

• jord

elke vrijdagavond kan je gratis met een tour door de stad meefietsen vanaf hotel de ville. erg gezellig en redelijk massaal.. veel drukke wegen door de stad worden ervoor afgezet dus geen hinder van autos. leuke belevenis, moet je een x meemaken!!

• jack

Leuk lijkt me……….maar huur ik daar een fiets bij dat hotel??

• jord

hoi hotel de ville is het stadhuis in parijs, aan de rivoli, tegen de seine aan, vlakbij het louvre, fietsen kan je overal huren, velo libre is het makkelijkst, zie elders op dit forum maar of op de startpagina.

• Bart

Ben op dit moment in Parijs en gebruik volop de meegenomen fiets. Tevoren werd ik gewaarschuwd. Dat is levensgevaarlijk! Het valt reuze mee, alleen de eerste dag is het wat wennen. Goed opletten, vooral op afbuigend verkeer voor je. In veel straten zijn fietsstroken gemarkeerd, heel duidelijk, en vaak mag je met de fiets een straat in die voor auto's (eenrichtingsverkeer) is afgesloten. Ik zou zeggen, fietsen in Parijs is een aanrader. Groot voordeel boven de metro: geen trappen klimmen en je leert de structuur van de stad echt kennen. Gewoon doen. Er ziijn ook fiestoers in Parijs. Zie internet. Tip: neem een hesje mee, zodat je goed te zien bent. Veel Parijzenaars gebruiken zo'n hesje.