Navigo kaart ....

• Rob

Ik ben aan het uitzoeken wat voor RER tickets ik het beste kan kopen voor mij reis naar Disneyland Parijs.

Wij gaan met de auto en verblijven in een hotel nabij Noisy le Grand. Van hieruit willen we dus gewoon

de RER nemen naar Marne le vallee disneyland … ik heb gelezen over de weekkaarten die je kunt opladen

in een Navigo kaart. Voor zover ik kan zien op de RATP website bevind Noisy-le Grand in zone 4 en Marne le

Vallee in zone 5. Kan ik dan gewoon een zone 4-5 weekkaart kopen voor 15.80 per week ?

Zie ik iets over het hoofd ? Lijkt me n.l. wel erg goedkoop want een enkeltje van Noisy-le-Grand naar Marne

le Vallee kost geloof ik al 6.55.

Kan iemand mijn redenering bevestigen.. alvast bedankt !

• liesbeth

Een navigo kaart moet je eerst aanschaffen voor 5 euro, dit is de Passe Navigo Découverte. Je moet wel een pasfoto meenemen.

Het klopt idd dat een weekkaart van zone 4-5 15,80 kost. Hij gaat altijd maandag in en loopt tot zondag. Dat enkeltje kan ik niet helemaal terugvinden.

Van Disney naar Parijs is dat 6,55 en van Noisy le grand est naar parijs is 2,95. Dat verschil is behoorlijk groot.

Ik weet nog wel dat het idd vrij duur in verhouding was toen wij (al wel heel wat jaartjes geleden) in een F1 hotel vlakbij noisy champs (ook nog zone 4) zaten we (bijna) net zoveel voor de rer moesten betalen voor een enkeltje naar Disney (marne la vallee) als van Disney naar Parijs.

Op de site Parijs a la carte vind je nog wat meer informatie over parijs en het vervoer. Hier de link http://www.parijsalacarte.nl/vervoerinparijs.html

Maar volgens mij heb je het goed uitgezocht.

Veel plezier in disney

groetjes Liesbeth