camping, vervoer en 14 juli?

• Bo

Hallo,

Wij gaan over een paar weken met de camper door Frankrijk trekken met onze kinderen van 2,5 en 5,5 jaar.

Ik heb hier al wat rondgeneusd, maar heb toch nog wat vragen.

Wij willen graag 2 à 3 dagen de hoogtepunten van Parijs gaan bekijken, zijn daar nl. nog nooit geweest.

Ik heb begrepen dat we dan het beste op een camping kunnen gaan staan, Bois de Boulogne, is dat iets of weten jullie iets beters met een camper?

Nu lees ik hier dat bijna iedereen met de metro reist, maar is de bus niet veel leuker, dan zie je toch veel meer van de stad? Of is de gewone bus niet zo handig en kunnen we beter een rondrit doen met Paris l’Open Tour? We willen ook nog graag een tochtje met de Batobus maken.

Zouden jullie met kinderen op de Arc de Triomphe of op de Eifeltoren van het uitzicht gaan genieten?

Is het leuk om op 14 juli in de stad te zijn of is het dan veel te druk met kinderen? Zijn er dan speciale festiviteiten?

Hebben jullie verder nog tips?

• Els

Je kunt in Parijs heel goed met de bus reizen, en het is inderdaad leuk om tijdens de rit langs bezienswaardigheden te rijden. Maar je moet wel een overzicht van de busroutes hebben, anders kom je er niet uit. De metro is in de zomer vaak erg warm. Een rit met L'Open Tour is ook voor kinderen erg leuk, en het scheelt je veel looptijd. Hetzelfde geldt voor de Batobus, zeker een aanrader, ook met kinderen. De Eiffeltoren vinden ook kleine kinderen meestal geweldig, de Arc de Triomphe denk ik minder. Als je ook naar Montmartre wilt, kun je heel goed de Montmartrobus nemen of het treintje. Op 14 juli zou ik zeker niet met kinderen naar Parijs gaan. Het openbaar vervoer is dan overvol en op veel plaatsen is het superdruk. Zie voor alle mogelijkheden de rubriek Kinderen van Parijs à la carte.

• Perraudin

Bo

De camping in Maisons Lafitte is wel een aanrader

Op een paar minuten van de RER die je in 20 min in Parijs brengt

Bois de Boulogne is vrij groot en met OV minder goed bereikbaar.

met groet

• Bo

Bedankt voor jullie antwoorden.

We gaan denk ik een 2-daagse pas voor L'Opentourbus en Batobus kopen, zo kunnen we veel van de stad zien, zonder dat we overal rond hoeven te lopen met de kinderen. Op de leukste plaatsen gaan we natuurlijk wel rondkijken.

Kun je die kaartjes het beste vooraf reserveren of zijn ze ter plekke ook makkelijk te krijgen?

We kunnen dan voor de metro van en naar de camping het beste losse kaartjes kopen toch?

Ik had gelezen dat je van Camping Bois de Boulogne met een busje naar de metro kon die je dan in een paar minuten naar het centrum brengt. Dit is denk ik sneller/goedkoper dan Maisons Lafitte, of toch niet?

Over beide campings zijn de meningen nogal verdeeld, is iemand van jullie er al eens geweest? In principe maakt het ook niet zoveel uit, als we maar een plek hebben waar de camper kan staan, faciliteiten hebben we verder niet nodig, we hebben alles bij ons en zijn overdag toch niet op de camping.

14 juli gaan we denk ik maar niet de stad in, misschien het Bois de Boulogne verkennen of weer verder trekken.

• Els

Je plan lijkt mij uitstekend. Tickets kan je kopen in de bus, op de website, in de winkel van Paris l’Open Tour of bij het Office du Tourisme. (Zie ook Rondritten.Voor de Batobus: Je kunt een pas bij elke stopplaats kopen of bij de Offices de Tourisme.

Van de camping naar Parijs kun je inderdaad het beste losse kaartjes kopen voor de RER (kinderen half geld, onder de 3 jaar gratis). Veel plezier!

• Sylvia

Over de camping in Maisons Lafitte, wij gaan er altijd heen als we naar Parijs gaan.

Leuke overzichtelijke camping, en toch snel in Parijs met RER.

Veel plezier in Parijs, welke camping je ook kiest