Parijs met de klas

• Marie

Hallo allemaal,

Met de klas willen we graag twee dagen naar Parijs. De bedoeling is dat we er musea gaan bekijken en wat andere trekpleisters. Toch word ik geen wijs uit de kaartjes met de zones erop.

Wie weet of ik een kleine Paris Visite kaartje kan kopen om de volgende dingen te bezoeken:

- Eiffeltoren

- Louvre

- Musée d'Orsay

- Arc de Triomphe

- Champs-Élysées

- Place de la Bastille

Als er iets tussenzit wat ik eruit kan halen om wel op de kleinere kaart te blijven, wil ik dat ook graag weten :) Mist er nog iets wat we echt moeten zien als klas?

Met vriendelijke groet,

Marie

• Els

Hallo Marie,

Alle bezienswaardigheden die je noemt zijn te bereiken met een ticket t+, het metro- en buskaartje voor Parijs binnen de Périphérique. Je hebt dan niets met zones te maken, want dat is alleen belangrijk als je buiten Parijs reist. Wat bedoel je met 'een kleine Paris Visite kaartje"?

Als je met je klas 2 dagen naar Parijs gaat, lijkt me je lijstje meer dan voldoende. Place de la Bastille is geen echte topper. In plaats daarvan zou je een rondvaart over de Seine kunnen maken. Maar ik weet niet hoe oud de kinderen zijn?

Els

• Perraudin

Marie

Wij ontdekten als snel dat je het goedkoopste uit bent als je bij de loketten van de RATP speciale groupe scolaire kaartjes koopt.

Neem een officiele brief (in het frans) mee van school met daarop de verklaring dat je een schoolgroep bent met namen van de begeleiders + veel stempels van de directeur etc. Dan krijg je bij het loket een formulier waarop je moet invullen van waar naar waar je gaat etc en krijg je de metrokaartjes mee. Onze truc was dan om in één keer meerdere formulieren los te peuteren. Zodat je metrokaartjes voor 5 of 6 ritjes in het bezit had.

Paris Visite is volstrekt onhandig en onnodig. Alle musea zijn <18 jaar gratis. Wel overal reserveren. Dat bespaart veel wachttijd. Het Louvre bijvoorbeeld heeft een aparte groepsingang ;-) Wel steeds die brief met stempels als bewijs dat je een “groupe scolaire” bent .