Ingang Louvre

  • tanja

    Hallo,

    Weet iemand of er ook nog een andere ingang dan de hoofdingang\piramide is bij het Louvre waar je een kaartje kunt kopen.

    heb wel gelezen dat je de ingang bij rue rivoli kunt gebruiken als je al kaarten hebt, maar is die dan ook geschikt voor het kopen van kaarten.

    Tanja

  • parijs

    Bij de piramide is alleen maar een lange rij omdat je tas er gecontroleerd wordt.

    Kaartjes koop je daar niet, maar beneden.

    Als je met je rug naar de piramide staat zie je voor de de Arc de Triomphe du Carrousel.

    Loop daar naartoe en links zie je trappen naar beneden.

    Daar was ook altijd een ingang.

    Vorig jaar voor het laatst gebruikt, weet niet of ie nu nog open is.

    Veel plezier!!

  • Els

    Inderdaad, de ingang in het winkelcentrum Carrousel du Louvre is veel minder druk. Je kunt in dat centrum ook bij de Tabac La Civette du Carrousel een ticket kopen. Je loopt dan zo door naar het Louvre. Of je kunt van tevoren bij het bureau de Tourisme een ticket kopen. Dan kun je via de Passage Richelieu (aan de kant van de rue de Rivoli) direct doorlopen. Heb je nog geen ticket, dan kun je behalve in de Carrousel du Louvre ook een kaartje kopen bij de ingang Porte des Lions (aan de kant van de Seine).

  • tanja

    Bedankt voor jullie reactie, genoeg opties dus!

    Tanja

  • Jona

    Beetje verlate reactie, maar wellicht dat ik andere mensen er mee kan helpen. Ik zat ook met deze vraag een kwam op deze website een heldere uitleg met foto's tegen: http://www.louvretickets.nl/entree-louvre/.

  • Chris

    Hoi Jona,

    beter een laat goed antwoord, dan geen antwoord (tu)

    Ik heb ook een link naar deze pagina op mijn site staan. Goed, Nederlandstalig en duidelijk!