oud en nieuw in Parijs

• Lomee

Dit jaar gaan we m'n vriend en ik naar Parijs met oud en nieuw.

Op diverse fora heb ik al gelezen dat het niet altijd even gezellig is (veel ME, weinig vuurwerk, kans op rellen..)

Maar het hotelletje is al geboekt en we zijn toch wel van plan om te gaan.

Zijn er Parijsgangers te vinden of nederlandse Parijzenaars die goede tips kunnen geven om toch op een gezellige en romantische manier 2011 in te luiden?

• parijs

Zag ik jou vraag ook niet op GV??

Zoals gezegd, ik heb nu 6x oud en nieuw gevierd in Parijs en ik heb nog niet wat gehad.

Tenminste, niets dat je ook niet hier in de grote steden hebt.

Inderdaad weinig tot geen vuurwerk.

Als je het al ziet zijn het vaak Nederlanders die het mee hebben genomen.

Bij de Eiffeltoren zie je veel gezinnen.

Op de Champs Elysees zijn de (oudere) jongeren.

Ik heb het altijd geweldig gehad.

Het openbaar vervoer is er de hele nacht, niet alles, wel gratis en andere tijden, maar toch.

Wij lopen dan meestal naar ons appartement en onderweg krijg je van iedereen een ‘bon annee’.

Toeterende auto's waaruit mensen dat je ook wensen en mijn man is zelfs eens besprongen!!

Echt heel erg gezellig.

Neem plastic bekertjes mee en je viert het met iedereen!

Hebben wij ook gedaan en mensen schenken je zo wat champagne in.

Op de Champs is inderdaad wel veel politie, maar dan ook vooral in de zijstraten daarvan.

Tegen 8 uur wordt alles voor de zekerheid dichtgespijkerd, maar in het centrum heb ik met oud en nieuw nog geen rellen meegemaakt.

Dat is meer in de buitenwijken heb ik begrepen.

Heel veel plezier!!

Waar zit je hotel?

Misschien is er daar in de buurt wel een (openbaar) feest, want die zijn er ook.

• Lomee

Fijn om te horen dat je oud en nieuw in Parijs zo positief ervaar.

GV zegt me niks, dus daar zul me mijn vraag niet gelezen hebben..

We zitten in het 17eme arrondissement, niet ver van de Arc de Triomph.

Zijn er ook nog tips voor een leuk restaurant (niet te oudbollig en duur, maar toch echt Parijs'..), die iets extra organiseren op deze avond?

• parijs

In de ‘toeristische’ gebieden is vaak genoeg te vinden, maar veel restaurants zijn volgeboekt omdat de Parijzenaren veel uit gaan met oud & nieuw.

• Dennis

Hoi!

Ik ben de afgelopen 4 jaar zo'n 5 x naar Parijs geweest.

Waar je erg lekker kan eten (Parijs is duur met eten dus daar kan je niet onderuit ;)) is la terrasse du 7ème, 2 place de l'ecole militaire (pal naast metrostation ecole militaire).. Rode kappen aan de gevel! En op loop afstand van de eifeltoren

Misschien zien we je daar wel haha.

Gr. Dennis

• leonie

Ik heb al vaker in frankrijk oud en nieuw gevierd en dan hebben ze altijd van die grote diner. Nu willen wij dat ook in Parijs doen, maar ik kan alleen hele dure(rond 300 euro pp) dingen vinden. Heeft iemand andere adressen waar ik zo kunnen reseveren?

bedankt leonie

• leonie

Dennis,

Ik heb de twee adressemn van jouw opgezocht op internet maar kon er niets op vinden over oud en nieuw en kan ook geen email vinden om het te vragen.

• doekoe

Ook ik ga met mijn vriendin oud & nieuw in Parijs vieren. Maar kort, want 1 en 2 januari willen we naar Disneyland. We hebben een hotel in Mieux geboekt. Plan is om de 31e eerst naar het hotel te rijden(we gaan met de auto), dan vanaf eind vd middag in Parijs te verblijven tot na middernacht, en dan weer naar het hotel, zodat we 1 januari fris aan de poort van Disneyland kunnen verschijnen;)

Vraag; als we 31 december met de auto Parijs in willen, vanuit Mieux, kan ik dan goed terecht in de parkeer garages? Zijn die gewoon tot na 12en open, kan ik na 12en gewoon de auto weer oppikken? Ik wil de auto niet langs de straat neerzetten(heb vorig jaar genoeg ellende gezien). We willen de jaarwisseling ofwel bij de Sacre Cour ofwel op het Trocadero plein gadeslaan.