Welke buurt en/of hotel in Parijs?

• Monique

Hallo allemaal,

In april gaan wij voor 5 dagen naar Parijs. Het is onze eerste keer dus weten totaal niet hoe of wat.

Wat zijn bijv. de betere buurten van Parijs. Of beter gezegd/gevraagd: zijn er buurten in Parijs waar je niet moet zitten qua hotel?

Daarnaast zijn we op zoek naar een leuk hotel. Het moet niet al te duur zijn maar zeker ook geen 1 sterren hotel (lijkt mij niet zo beste keuze?).

Het liefste met ontbijt maar hoeft niet per se.

Weten jullie verder wat een beetje normale prijzen zijn voor een hotel wat een beetje okay is?

En dan last but not least: alle tips wat zeker te gaan doen, zijn van harte welkom.

Ik ben benieuwd naar jullie reacties.

• parijs

Zelf zit ik altijd in 0 sterren hotels…

Ze zijn schoon en daar gaat het mij om.

Ik ben van ‘s morgens tot ’s avonds laat in de stad en ben alleen maar in een hotel om te slapen.

Als dat voor jou anders is, dan zou ik inderdaad wat meer betalen.

Het aantal sterren zegt niet altijd wat.

Ben 1x in een 3 sterren geweest en dat was echt vies.

Verder zou ik voor een 1e keer letten dat je hotel niet in de buurt van metro station Barbes zit.

Als je voor het eerst in Parijs bent kan dat nogal… euhmmm druk (zal ik er maar van zeggen) zijn.

Dat station is Erg druk en heel veel zakkenrollers.

Heel veel plezier!!

• Fulco

Binnen de periferique is het zeer goed te doen. Mister Bed in Bagnolet is goed te doen. Goede prijs en dichtbij de metro. IN Parijs zelf dien je Les Halles 's avonds te mijden