Bezienswaardigheden Parijs

• Cietje

Hallo,

eind maart gaan m'n vriend en ik naar Parijs voor 4 dagen. Ik heb al enkele opzoekingen gedaan. Zo ben ik te weten gekomen dat je vele bezienswaardigheden (zoals het Louvre) gratis kan bezoeken als je nog geen 26 jaar bent en als je een inwoner bent van de Europese Unie. Nu vroeg ik me af of het genoeg is om dan enkel je identiteitskaart voor te leggen, Of moet je nog iets anders hebben? Ook voor studenten: is het goed om enkel je studentenkaart te tonen? Verder heb ik nog een vraagje: als je toch gratis het Louvre kan bezoeken, is er dan een aparte ingang of moet je gewoon wachten in de rij?

• Els

In het Louvre kun je gratis naar binnen als je woont in de EU en onder 26 jaar bent. Dat geldt alleen voor de vaste collectie, voor tentoonstellingen moet je bijbetalen. Ook op de 1e zondag van de maand kun je hier gratis naar binnen. Je moet een identiteitsbewijs laten zien zoals een paspoort, identiteitskaart of studentenkaart. Mensen die gratis naar binnen mogen moeten voor het Louvre een van de ingangen Pyramide, Carrousel of Porte des Lions gebruiken.

Meer musea en monumenten zijn op de 1e zondag van de maand gratis te bezoeken.

Alle 14 stedelijke musea zijn altijd gratis! Kijk voor meer informatie op www.parijsalacarte.nl.