RER

• The Iceman

Hallo,

Wij gaan binnenkort een kort weekend nar Parijs. Wij logeren op 12km van Parijs.

Ons hotel ( in het Rueil 2000-district ) is vlakbij een RER station.Wat zijn de mogelijkheden om met de RER en metro te reizen .

Wat betreft aankoop van kaartjes . Want als je buiten Parijs zit , geloof ik dat we iedere ker een ander kaartje moeten kopen. Bestaat er dan geen weekend kaart dat je onbeperkt ( ook buiten Parijs ) kan gebruiken ..

mvg

• Els

Vanuit Reuil-Malmaison is het 7 haltes met de RER-A naar Chatelet-les-Halles, in het centrum van Parijs. Duur 20 minuten. Reuil-M ligt in zone 3.

Je kunt 2 dingen doen: losse kaartjes kopen (voor heen- én terugreis) of een Paris Visite-kaart voor 1 dag (9 euro p.p.) of 2 dagen (14,70 p.p.). Een los kaartje kost 3,05 p.p. voor een enkele reis, een retour kost dus 6,10 euro. En als je maar 1 dag naar Parijs gaat kun je ook een Carte Mobilis kopen voor 3 zones, kosten 8,80 p.p. De Paris Visite lijkt mij de voordeligste oplossing.

Met de Paris Visite en de Mobilis kun je ook binnen Parijs reizen zoveel je wilt. Met het losse RER-kaartje niet, dan moet je voor binnen Parijs nog tickets t+ kopen.

• The Iceman

Els ,

Dank u wel hoor . Mooie uitleg . Nemen we de Paris Visite maar.

De link ziet er veel belovend uit ook daarvoor een “ mercie”

;)

• The Iceman

Els ,

Wat bedoelen ze daar mee of moet ik daar geen zorgen over maken .

Attention, Paris Visite n’est pas valable sur la ligne fluviale Voguéo.

dank u

• Els

Dat betekent dat de kaart niet geldig is op de Voguéo-boot, die op de Seine van de Bibliothèque nationale naar iets buiten Parijs vaart (een soort forensenboot voor Parijzenaars). Voor toeristen is die boot niet erg interessant.