Restauranttips

• vincentvega

Beste Parijsliefhebbers,

Ik en mijn vrouwtje gaan binnenkort voor 4 dagen naar Parijs. Wij hebben al een goede indruk van wat we willen gaan bezichtigen e.d. doch zouden nog een paar goeie tips kunnen gebruiken ivm goeie en goedkope (lees niet al te dure) restaurants. Zijn er bijvoorbeeld leuke restaurants in Quartier Latin (studentenbuurt) of in de Marais ? We horen het graag. Vincent

• Els

Beste Vincent,

Er zijn talloze restaurants in Parijs, van spotgoedkoop tot peperduur. Je vindt er een paar bij www.parijsalacarte.nl/parijsvoorbeginners.html. Maar je kunt zeker in het Quartier Latin en in de Marais genoeg eetgelegenheden vinden als je door die wijken loopt. Buiten naast de deur hangen de menu's met de prijzen. Mijn ervaring is dat je zo de leukste en lekkerste restaurants vindt.

• Yvon3

Vooral in Quartier Latin is er keus genoeg hoor,en vaak echt niet zo duur!

• The Iceman

Hallo ,

Wij gaan volgend weekend naar Parijs en eten bij Le machon D' henri ( rue guisarde ) aanbevolen door heelwat parijsgangers en ook op http://www.tripadvisor.com/Restaurant_Review-g187147-d719149-Reviews-Le_Machon_d_Henri-Paris_Ile_de_France.html.

Na volgend weekend ken je ons relaas ok

• vincentvega

Dag Iceman,

Wel heel erg toevallig dat ik jou op dit forum ook tegenkom. Heb destijds met heel veel plezier je reisverslag van New York gelezen en zal hier ook volgen om je relaas over Parijs te lezen. Veel plezier in Parijs en als je nog meer tips zou hebben nadat je bent geweest zijn die zeer welkom natuurlijk.

Groeten, Vincent

• max

Els,

Badankt voor de site. supertip.

Gr

Max

• Perraudin

Vincent

wil je het helemaal goed doen dan kies je éen van de michelinsterren.Lijst van 2011 is net uit >>>>>

• bert

wij zoeken leuke restaurantjes met lekker eten waar een kind van 3 ook welkom is en we niet al te duur uit zijn. hoeft echt niet tussen de touristenmassa te zijn, iemand goeie ervaringen behalve de mac donalds ? :)

• Chris

Chartier, rue du Faubourg Montmartre 7, in het 9e arrondissement.

Goed eten, niet duur, fantastische sfeer en een prachtige eetzaal. Je gaat werkelijk terug in de tijd!

Kan zijn dat er buiten een rij wachtenden staat, maar je bent zo aan de beurt.

La Braserade, rue de la Huchette 15, midden in Quartier Latin

Paar weken nog weer twee keer gezeten. Kan druk zijn, maar gewoon goed en zeker betaalbaar.

rue du Roi de Sicili 36, midden in de Marais, doe je kinderen wel een heel groot plezier.

Verkopen ze broodjes kroket……een goed excuus (zeker voor kinderen) is het leuke

Musée de la Curiosité et de la Magie. Ligt daar vlakbij in de rue Saint-Paul 11.

Wel even goed informeren naar de openingstijden. http://www.museedelamagie.com/

Of gewoon simpel, een lekker broodje op een bankje in het Parc Monceau in het 8 arrondissement.

Uiteraard met speelattributen voor kinderen.

Veel plezier