Tickets voor het Louvre

• GJvdZ

Ik ga in juli een paar dagen met de kinderen naar Parijs. We willen onder andere het Louvre bezoeken. Ik zag dat kinderen vrij toegang hebben. Om niet in de rij te hoeven staan wil ik voor mijzelf via internet een toegangsticket kopen.

Kan ik, als ik dus 1 ticket heb, de kinderen gewoon meenemen? Of hebben die toch nog een (weliswaar gratis) nodig?

Is het trouwens gebruikelijk dat kinderen vrij toegang hebben tot musea in Frankrijk?

• REINNERA

Hoi

In Parijs zijn alle musea gratis tot 18 jaar en soms zelfs tot 25 jaar .

Ook voor volwassenen elke 1e zondag van de maand en op 14 juli !

Dan moet je wel errug lange wachttijden voor lief nemen hoor op die dagen .

Ze vinden nl. dat kunst en cultuur belangrijk zijn en om museumbezoek te stimuleren is t dus gratis .

M.b.t. kopen van kaartje via internet heb ik geen ervaring maar je kunt dus wel gewoon met je kinderen

zonder kaartjes erheen gaan .

Veel plezier in Parijs

Groetjes Reinnera

• liesbeth

Twee jaar geleden zijn wij naar het Louvre geweest. Wij, mijn zoon van toen 22 en ik, Hij had gratis toegang (tot 26 jaar woonachtig in een EU land), maar je moet wel langs een kassa om dat met id-kaart aan te tonen en je krijgt dan een toegangsticket. Je kan dan meteen je eigen ticket kopen.

Je vindt de kassa's onder de piramide die je vanaf de piramide maar ook via het ondergrondse winkelcentrum vanaf de andere kant kan bereiken.

De drukte aan de kassa viel reuze mee toen. Het was in de zomervakantie.

Kijk voor de zekerheid ook nog even op de website van het louvre Free tickets

• Chris

Vorig jaar nog weer geweest, binnen een kleine vijf minuten was ik binnen.

Wij zijn via de metroingang van Palais Royal - Musée du Louvre (lijn 1 en 7) naar binnen gegaan.

Bij de piramide op het Cour Napoleon kan het op sommige momenten erg druk zijn. Vooral op de gratis eerste zondagen van de maand.

Als je voor de eerste keer gaat, is het misschien verstandig een soort boodschappenbriefje te maken……….het is zooooo groot!

Veel plezier