Hotel Residhome Courbevoie Parc du Millénaire

• henk

wie heeft ervaring met genoemd hotel aan de AVENUE DE L´ARCHE 49, Parijs, 92400 ??

we hebben daar een aardige aanbieiding kunnen scoren voor 3 nachten Studio. Het ligt wel ietwat buiten centrum van Parijs.

Een paar vragen:

-er is een parkeergelegenheid. Zijn de parkeervakken ruim genoeg voor een grote personenauto met fietsenrek?? En moet je dit tevoren reserveren?

-als we toch gebruik willen maken van de gratis fietsen, naar welk metrostation kunnen we het beste naar toe?

Verder tips/ervaringen over dit hotel en omgeving zijn uiteraard welkom en misschien ook een snellere weg (ondanks tomtom…) om daar te komen.

We zijn er op 14 juli, dus dat wordt denk ik poepiedruk id metro!?

• Chris

Hoi Henk,

ben er zelf nooit geweest, maar http://www.booking.com/hotel/fr/residence-parc-du-millenaire.nl.html?aid=311093;label=hotel-53675-fr-7SnJG5imxu*LfaNMIEUxzAS721418424;ws=&gclid=CMvtyKLt6akCFYKIDgodp1QiYQ geeft een gemiddeld cijfer van 8.1 en dat lijkt me niet verkeerd.

La Défense is normaal een kwartiertje met de metro naar het centrum.

En ja, het is op 14 juli heel erg druk!!

Veel plezier in Parijs

met vriendelijke groet

Chris

http://www.parijsmijnstad.nl

• henk

ik lees steeds dat het heel erg druk is op 14 juli, dus ook id metro's. We overwegen nu om op onze eigen fietsen nd stad te gaan. Is dat goed te doen qua:

afstand, drukte ih verkeer, veiligheid ih verkeer (fietspaden??).

Het lijkt mij in ieder geval handiger dan de overvolle metro's, vooral na afloop vn zo'n dag.

• Chris

Hmm, ongeveer 10 km fietsen…… en dan vanaf La Défense?

Heb heel veel gefietst in Parijs, maar nog nooit vanaf daar.

Zelf zou ik het niet doen, het is daar normaal al behoorlijk druk.

Wat je zou kunnen doen is even kijken op http://www.fietsenparijs.nl

en contact opnemen met Joke. Haar mailadres staat bij ‘Bestellen en meer’

Die heeft Parijs al wel achterstevoren gefietst en zal daar wel een antwoord op weten.

Succes en laat het ons weten

mvg

Chris

http://www.parijsmijnstad.nl

• parijs

Ik fiets regelmatig in Parijs.

Dat is niet anders dan in een drukke stad.

Geweldig vind ik het!

De metro's en ander openbaar vervoer zijn op 14 juli erg druk ja.

Vooral vlak voor en na de parade en het vuurwerk bij de Eiffeltoren.

En dan ook eigenlijk alleen in die regio.

Ik weet niet wat je van plan bent om te doen, maar het is wel te doen als je die stations vermijd of een uur of 2 voor en na de evenementen gaat.

Zelf boek ik maar een apartementje in de buurt van de Eiffeltoren, dan kan ik gewoon lopend..

Veel plezier!!

Nikita

• Perraudin

Henk

Je hebt daar inderdaad je tomtom hard nodig. Het is een wirwar van snelwegen. Een afwisseling van rommelige buurtje, nieuwbouw van La Defense en eindeloos hoeveelheden kantoren.

Daar komt geen metro. Wel natuurlijk een RER

Ik zou met google streetview nog eens even kijken.

Waarschijnlijk een superluxe appartement / hotel. Ik vind het een weinig charmante omgeving.

Ik doe dit niet vaak maar op Chateau de Chaalis zijn er nog kamers vrij die nacht (en ook daarvoor) . Bijzonder kasteeltje (Nederlandse eigenaar) in prachtig bos nabij Parijs (en Disney) met ruime maar eenvoudige kamers. Kun je gerust de auto kwijt en dan met het treintje ben je in 30 min in Parijs.

meer info >>>>

• carola

we hebben rondom hetzelfde weekend ook in dit hotel gezeten. Ik weet niet wat je betaalt hebt, maar we hadden een aanbieding gescoord dus prijs/kwal. verhouding was prima. Goed hotel/app., schoon, handig bedbank voor de 3e pers. We hadden bij aankomst wat technische problemen, duurde wel ff voordat er iemand kwam, maar daarna was het ok.!

Metro aardig bereikbaar, handig is supermarktje recht tegenover het hotel. Dus je hoeft niet elke dag te ontbijten ih hotel voor 16 E p.p.Winkelcentrum bij de metro is uitgebreid en heel netjes, maar sfeer is zakelijk. Buurt en omgeving is schoon en veilig.

Bereikbaarheid is mede door wegwerkzaamheden ietwat ingewikkeld, ook voor de tomtom, kostte enige tijd om zonder tegen het verkeer in te rijden voor het hotel te komen.

Kortom, een goed adres voor een volgende keer.