duur ?

• janneke

Volgende week gaan we voor het eerst naar parijs. Nu worden we door iedereen gewaarschuwd dat Parijs extreem duur is wat betreft eten en drinken. Is dit zo ? En waar moet ik dan aan denken ? Verhalen van een chocolademelk van 7,50 hoor ik. Welke ervaren Parijs liefhebber kan me meer vertellen over de consumpties.

• Chris

Hoi Janneke,

Parijs is zeker niet goedkoop, maar als je een beetje oplet val het allemaal nog wel mee.

Drinken aan de bar is goedkoop, op het terras betaal je veel meer, maar je gaat met mooi weer natuurlijk niet binnen zitten.

Prijzen verschillen onderling zeker en op sommige toplocaties betaal je de topprijs.

Ga ervan uit dat je op een terrasje zo'n 2,5 euro betaalt voor een espresso of noisette,

5 euro voor een biertje of colaatje (33 cl) en voor een pichet (karafje 0,25 ltr) wijn 5 tot 6 euro.

Let op, het kan goedkoper zijn, maar ook zeker veel duurder. Een beetje opletten dus!

wat eten betreft is Parijs absoluut niet duur.

Bij Chartier (7 Rue du Faubourg Montmartre) eet je je buik vol voor ca. 20 euro.

In Quartier Latin, (bijv. Le Braserade, 15 rue de la Huchette) heb je prima 3 gangen voor 15 euro en bij héééél veel collega's in de buurt.

In de omgeving van Montmartre zijn de prijzen niet veel anders. Wel kleine tafeltjes over het algemeen ;-)

Maar wil je meer dan 100 euro per persoon kwijt zijn er ook genoeg locaties te vinden, dus ook hier weer een beetje opletten.

Veel plezier gewenst

Chris

http://www.parijsmijnstad.nl

• carola

Vorige maand: we gingen ff ergens zitten na een flinke voettocht door de stad en namen onnadenkend een kopje koffie en een cappucino: 9.20 E….of zoiets, dat was ergens bij een terasje achter de Louvre. FF schrikken natuurlijk, maar tja…dat had je kunnen verwachten. Daarna wat bewuster de plekken uitgezocht, de prijzen blijven ad hogere kant, maar goed dat mag je verwachten bij elke stad van enig allure. Eten vond ik overigens niet erg duur in de meest drukke straatjes. Uiteraard afh van je restaurantkeuzes, maar zoek de drukte op en dan vallen de prijzen best mee, vond ik (een aantal keren in P geweest, geen echte kenner)

• janneke

En staan bij de restaurants prijzen en menu buiten aangegeven ?

• jeanine

Prijzen staan overal aangegeven. Inderdaad gewoon opletten waar je gaat zitten. Je kunt voor een kop koffie ook gewoon naar Starbucks gaan waar je vaak ook een terrasje hebt. Daar zijn de prijzen redelijk gelijk aan Nederland. Verder buurten zoals Louvre, Champs Elysees, Pompidou, Madeleine, Eifel torel, Notre Dame ontwijken voor een koffie!

Wijken zoals Marais (heel leuk!) Montmartre zijn goed betaalbare prijzen.

Nog een leuke fietstour doen? ;-) Ik ben gids in Parijs bij Holland bikes!

Veel plezier in Parijs!

• Reinnera

Hoi Janneke

Klopt idd van die prijslijst .

Maar hoelang ga je en hoe belangrijk is eten ?

Ga je voor mooi / speciaal restaurant met Franse Cuisine of is elke soort van keuken goed ?

Je kunt in Parijs kiezen uit alle keukens van de wereld !

Sommige duur en ander spotgoedkoop .

Vaak is ook t drankje wat t duur maakt en niet zozeer t eten !

Bakkers verkopen heerlijke belegde stokbroodjes .

Pomme de Paine , Mac en Quick en KFC vind je door heel de stad .

Koffie is daar lekker en kost 1.50 ofzo

In buurt bij Barbes en Montmartre : gegrilde kip met heerlijke gebakken aardappeltjes 10 euro voor 2 pers.

Wij eten wel eens bij Flunch ( soort“ La Place” ) je betaald vlees of vis en dan kun je zoveel friet/pasta/groente/

sausjes ed nemen als je lust ! 6 tot 10 euro pp.

We gaan ook naar Chinees waar je per soort kunt laten opscheppen wat je wilt en dan per gewicht betalen

soms eten we dan voor 12 euro met z'n tweeen , gewoon in hotel of op een bankje in t park .

Gaan binnenkort voor de 12e keer 8 dagen naar deze geweldige stad en we zien t wel weer wat t wordt .

groetjes en veel plezier in Parijs

Reinnera

• Ben

Reinnera

Als jij al voor de 12x naar Parijs gaat voor 8 dagen mag ik vragen :

1) hoe ga jij daar naar toe ?

2) als je daar 8 dgn verblijf neem ik aan dat je een goed hoteletje hebt gevonden?

Want wij willen(mij vrouw en ik ) naar toe en zij is jaren geleden geweest met ouders maar toen was er onderhoud aan de Eifeltoren.

Dus wij willen naar Parijs en de Eifelyoren gaan bezoeken.

Alle info is dus welkom .(:P)

Groetjes Ben

• don

Hoi

Ik ga altydmet de auto, goed 5 uurtjes vanaf utrecht, smorgens 5 uurweg,ben ik rond 10u bij hethotel. 9 sept mag ik weer……!

• don

Goed hotel: novotel suite hotel,port de montreuil. Goed,grote kamers, goeie parking en vlakbij metro, bastille en andere leuke plekken !

• Reinnera

Hoi Ben

8x met de auto ( Lang leve de Tomtom - garage D'Abbeville in 5 Rue de Abbeville 75010)

div. hotels in t 10e arrondisemen

O.a. hotel Altona - A'miens - Montmartrois - Parisiana .

allemaal redelijke 2 sterren hotels .(zie Zoover ofzo )

Niks buitensporigs of luxe maar wel netjes en schoon .

Vaak aanbieding via reisburo 3=2 of 4=3

Binnenkort voor de 4e x met de Thalys nu Quartier Latin 5e arrondisement .

Als je je een beetje verdiept in de metro en buslijnen kom je vanuit elke hoek van Parijs wel bij de Eiffeltoren

dus dat is geen probleem .

Veel plezier met plannen en veel plezier in Parijs

Groetjes Reinnera