duur ?

• GJvdZ

Je kunt het zo duur en goedkoop maken als je zelf wilt.

Ik heb pas een aantal (goed belegde) broodjes gekocht (en binnen kunnen opeten bij dat zaakje) voor ca. 4 euro per stuk. En dat was vlak bij de Arc de Triomphe. Zelfde prijzen als in Nederland dus. Om te dineren zijn er ook voldoende restaurants die heel betaalbaar zijn.

• parijs

Leuk om al die ervaringen te lezen.

Parijsfreak ten top zeggen ze hier over mij, maar toch leer ik nog genoeg, ondanks dat ik 4-5x per jaar naar Parijs ga en dat toch al een heel wat jaren.

Het ene jaar zit ik er maar 3x, het andere jaar wel 8x, het ligt helemaal aan de financien en andere vakantie plannen.

Wij zijn begonnen met de Peter Langhout reizen.

1x met Eurolines geweest, maar dat zou ik niet zo snel nog een keer doen.

Daarna werd het de Thalys, maar sinds ik mijn rijbewijs heb gaan we altijd met de auto.

Dat is het goedkoopst en we weten een gratis parkeergarage.

Bewaakt ook nog en de auto altijd helemaal heel en zonder schade aangetroffen.

Soms gaan we 2 dagen, soms gaan we 2 weken en afhankelijk van hoe lang we gaan nemen we een hotel of appartement.

Kijk eens voor last minute aanbiedingen van Hotels op bookings.nl.

Daar heb ik voor kennisen pas een 4 sterren hotel geboekt voor €79 per nacht!

Over het eten en drinken.

Parijs kan inderdaad erg duur zijn, maar ik vermijd een boel dingen om toch een paar keer per jaar te kunnen gaan.

In de zomer zit ik noooooit op het terras.

Gekoeld drinken bij de supermarkt kopen, broodjes en beleg en heerlijk in een parkje zitten voor het ontbijt en de lunch.

Zo ben je met 2 personen vaak nog geen 5-7 euro kwijt, maar ook dat kun je zo duur maken als je wilt.

Ook wel eens met een afhaalpizza en wijntje aan de Seine gezeten voor het avondeten.

Heerlijk genieten.

En ook nog wel eens je drankje delen of gedeeld krijgen met de Parijzenaren.

In de winter is het natuurlijk wat lastiger, maar ik vind toch altijd wel wat.

Ontbijtje zelf halen en op de kamer/appartement eten.

De lunch bij de Crec (zeg maar de Franse shoarmatent). Daar ben je ook voor €3.50 pp ook wel klaar.

's Avonds dan toch wel vaak naar Quartier Latin of de straatjes, achter de straatjes, achter de straatjes van de ‘drukke’ gebieden.

Soms is 1 straatje erachter ook wel genoeg hoor.. ;)

Ik ken Parijs aardig goed na al die jaren en toch heb ik nog lang niet alles gezien.

Nou, ik stop maar, als ik eenmaal begin ben ik bijna niet meer te stoppen (krijg ik vaak te horen).

Heel veel plezier iedereen, ik ga in oktober een weekendje Disney met de hele familie van mijn mans kant.

Dat is het weekend van Nuit Blanche, dus ik ga er wel even tussenuit om dan naar Parijs te gaan.

Mijn lieve mama wil zo graag ook weer een keertje dat ze me dat weekend erop meeneemt voor de oogstfeesten van Montmartre, dus ik heb ook weer fijne vooruitzichten.

Als iemand nog vragen heeft, stel ze gerust.

Je mag me ook altijd prive mailen.

Ik heb voor een heleboel vrienden, kennisen en ook mensen van dit prikbord weekendplanningen gemaakt.

Helemaal op maat, naar je eigen wensen.

De een wil cultureel, de ander hoogtepunten en ga zo maar door.

Maar er zijn ook een boel goede sites om vanalles af te halen, zoals al eerder vermeld.

Heeeeel veeeeel plezier iedereen en alvast een fijn weekend!

Nikita

• jeanine

Ik woon nu alweer een poosje in Parijs en je krijgt vanzelf handigheid om dingen goedkoop te houden:)

Zo verhuur ik ook regelmatig ons appartementje als ik naar NL ga! Heel gezellig 2 kamer appartement aan lijn RER a Vincennes en lijn 1 Bérault. Supergoeie verbindingen doen. Parkeergelegenheid genoeg.

Indien iemand interesse heeft, ik verhuur het voor 65 euro per nacht. Perfect voor 2 personen. Er is eventueel een 2-persoon slaapbank aanwezig en 4 personen zou dus ook kunnen. Alles is aanwezig voor een fijn weekend.

Aankomend weekend is het ook nog beschikbaar en voor degene die een last minute Parijs wil verhuur ik het voor 60 euro per nacht. 2-4 september!

Natuurlijk help ik graag met leuke tips!

Vragen of foto's: jeanine_van_yperen@hotmail.com

Groetjesssss

Jeanine

• mamsierina@hotmail.com

Als je van tapa s houdt, ga dan eens naar Les Pietons in de Rue des Lombards. Je kan daar tussen 12 en 16 uur een menu nemen voor 11,50 Euro, Je kan 3 tapa s kiezen van de kaart ( die normaal 5 euro het stuk kosten) en een sangria of een cola en een dessert kiezen van de kaart.

Enorm lekker, heel gezellig en spotgoedkoop. Ze hebben ook een terras, en de prijzen zijn op het terras hetzelfde als binnen. Vanaf 16.00 is het happy hour en kost de sangria maar 2 euro ipv 4 Euro.

Groetjes Rina

• Perraudin

Parijs kan inderdaad heel duur zijn. Zo blijkt wel uit bovenstaande verhalen!

Maar er is ook een boel goedkoop

Zo is er een hele reeks aan gratis musea >>>>!