familiekamer en welk etap hotel

• karin

Goedemorgen,

Wij willen met kerst met onze 2 kinderen (11 en 14) naar Parijs.

Het lijkt ons makkelijk om ergens aan de ring rondom parijs te verblijven en dan van daaruit met de metro parijs in te gaan.

Heeft iemand een tip wat betreft een hotel waar ze fatsoenlijke familiekamers hebben en waar een metro in de buurt is en we onze auto kunnen parkeren?

Ik heb op de site van etap/accor gekeken maar weet niet zo goed welke ik het beste kan nemen…

Het zou fijn zijn als het makkelijk bereikbaar is vanaf de snelweg…

Alvast bedankt!

Groetjes Karin

• jonas

hoi neem een suitehotel porte de montreuil, kan je met 4 mensen slapen op 1 kamer. grote kamers, douche en bad. goedkope parking onder het hotel en makkelijk te vinden. 5 min lopen v/a de metro.

boek tijdig een grand weeekend dan ben je voor 230 euro klaar ! (voor 3 nachten)

• liesbeth

Bij Porte de Montreuil zitten alle Accor hotels, F1, Etap en Ibis en ook Suite hotel.

Kijk op de site welke het beste bevalt.

Ze liggen aan de preiferique en het metrostation ligt aan de andere kant van de rotonde. Je zit dan nog in zone 1 met de metro.

• parijs

Parkeren is hier gratis!

Laat je niet afzetten door het hotel.

• jonas

parkeren gratis op straat ja, maar als je een beetje nette auto hebt wil je dat niet. voor 8 euro parkeer je prive daar en dat is het zeker waard

• Chris

8 euro is het risico zeker niet waard en ikzelf zou ook zeker gebruik van maken van de overdekte parkeergarage van het hotel.

Met een buitenlands kenteken hier buiten, op de (gratis) openbare parkeerplaats een paar dagen m'n auto neerzetten….? Ik niet!

Ja, ik weet dat er mensen zijn die hier al jaren hun auto parkeren en nog nooit wat hebben meegemaakt.

Laat ik het zo zeggen, ik zou het niemand adviseren. Een weekendje Parijs kost toch al een boel euro's, dan maar een paar extra ;)

• jonas

voor het hotel kan je gratis parkeren maar snachts loopt er veel tuig en 3 dagen per week is er markt, dus dan kan je hem er niet neerzetten, alleen aan de rand van de parking maar die staat dan vol met busjes van de marktkooplui en het niet zo nauw nemen en zelf ook enige deuken hebben. dus laat je niet verleiden voor die 8 euries!

• parijs

Ik lees het nu pas, maar de garage van het hotel is dezelfde als die van het winkelcentrum.

De parkeergarage bij Porte de Montreuil is gratis.

Het hotel vraagt er wel geld voor, je staat in dezelfde parkeergarage, alleen een verdieping lager.

Op het plein ervoor kun je inderdaad parkeren, maar niet op marktdagen (weekend), dus mensen die een weekend gaan hebben hier niets aan.

De parkeergarage is ook nog eens bewaakt, ik heb hier al een keer of 20 geparkeerd en ik zie altijd bewakers lopen.

In ieder geval zet ik mijn auto daar over een paar weekjes weer (gratis, bewaakt en overdekt) neer.

Bonsoiree!!

• Perraudin

Beste Karin

Het meest eenvoudig te bereiken is de ETAP Porte de La Chapelle. .

Als je aankomt rijden vanaf Lille zit dit hotel vlak voor dat je de stad inrijdt. Je hoeft dus niet de Peripherique op.

Vlakbij is de metro . Lijn 12 start hier en je bent dan in 10 min op Place de la Concorde

Klik hier >>>>

• Perraudin

Ook het Tim hotel Berthier ligt aan de Bd Peripherique. Het was tot voor kort een Campanille

klik hier >>>>

En als je ten zuid westen van Parijs op een Nederlands kasteel wilt overnachten moet je even op de site van Meridon kijken (4 pers kamer + ontbijt) is 125 €.

Het kasteel ligt in een prachtige omgeving en op 2 km van het kasteel (met de auto) is de RER vanaf waar je in 40 min midden in de stad bent.

klik hier >>>>