welke periode

• The Iceman

Hallo,

Wij gaan deze zomer voor een dag of 10 naar Parijs. Mijn vraag is beter op het eind van juli of tweede week van Augustus ?

merci

• parijs

In augustus is half Parijs leeg.

Heb het nu een paar keer meegemaakt, ik werd wakker van de stilte in de straten!

Ben zo gewend om de nachtgeluiden te horen (kletsende mensen, politie, ambulance, feestgangers), dat het gewoon raar was.

Je hebt dan Paris Plage, strand langs de Seine om het kort uit te leggen.

Als je 14 juli in Parijs bent heb je de grote parade en het geweldige vuurwerk bij de Eiffeltoren.

Dan zijn er een boel meer Parijzenaren te vinden en de sfeer in de stad is dan heel anders dan in augustus, met de toeristen.

Veel plezier in ieder geval!

• Chris

Als je een hekel hebt aan Parijzenaren (zou niet weten waarom), moet je in augustus zijn, dan zijn er het minst.

Augustus is inderdaad zo rustig……alhoewel de finale van de Tour de France…..

Ik zou zelf voor juli gaan, zeker als je van moderne dans houd.

De tuinen van Hôtel Rohan (87 Rue Vieille du Temple) zijn dan het openluchtdecor van ‘Les étés de la danse de Paris’.

Voor de vrouwen is er natuurlijk in juli de zomeruitverkoop. Niet te vergelijken met onze Nederlandse kruideniersuitverkoop.

En zoals parijs hierboven al zegt, Quatorze Juillet op de 14e juli, móet je een keer hebben meegemaakt.

Veel plezier en als je nog wilt wandelen, ik heb een aantal leuke wandelingen op mijn site staan.

P.S. …..10 dagen…..bofkont!! :)-D