welk arrondissement ?

• The Iceman

Hallo,

Wij zijn deze zomer voor een 10 tal dagen in Parijs . We hebben enkele hotels op papier in verschillende arrondissementen. De vraag is nu in welk arrondissement is het best te vertoeven rekening houdend met het openbaar vervoer , aankomst in Parijs enz.

1/ komen aan in Gare du Nord

2/ wij willen graag een dagje naar Euro Disney

3 / willen in een rustige buurt verblijven

Wij hebben vijf hotels in verschillende arrondissementen gevonden waar we kunnen uit kiezen. 8 , 9 , 10 ,11 en 12 arrondissement.

Graag jullie advies.

Merci

mvg

philippe

• jozef

port de montreuil aan de oostkant bevalt ons altijd prima. vlakbij de metros veel hotels. vooral suite hotel en ibis hebben de voorkeur maar wil je goedkoper dan is er ook formule 1 en etap.

redelijke buurten, nooit gekke dingen meegemaakt. allemaal hotels met parking voor 8 eurotjes p. 24u

accorhotels.com

suc6

• Chris

Hoi Philppe

Als je 10 dagen in Parijs zit maakt het niet zoveel uit waar je zit.

Juist dat openbaar vervoer zit zo goed in elkaar dat je overal redelijk snel kunt komen.

Zelf zou ik gaan voor het 8e, wat niet betekent dat de anderen arrondissementen niet goed zouden zijn.

In het 8e zit je wat meer in een buurt met bekendere bezienswaardigheden, dan bijv. in het 12e.

Maar het is ook een kwestie van een beetje geluk hebben met je hotel (zeker wat rust betreft).

Vanaf Gare du Nord ben je met de metro in ongeveer een kwartiertje in het 8e.

Vanaf RER (lijn A) Charles de Gaulle - Étoile‎ (vlakbij het 8e) gaat een rechtstreekse lijn naar Disney, dus een makkelijke verbinding.

• parijs

Waarom geen appartement als ik vragen mag?

Als ik langer dan 2 nachten ga, ga ik in een appartement. Kan nog wel eens goedkoper zijn ook.

Voelt heel anders en je kunt heerlijk zelf koken. De markt is echt geweldig in Parijs.

Ik heb afgelopen juli in het 8e gezeten en (Persoonlijk) dat doe ik niet nog een keer.

Voor ons is het daar veel te rustig.

Weinig te doen daar en wij houden ervan om 's avonds nog een ommetje te maken in een wat levendiger buurtje.

Heel veel plezier!

(en ja… 10 dagen.. JALOERS!!!)

Nikita

• Chris

parijs Schreef:

——————————————————-

…………………

>

> Ik heb afgelopen juli in het 8e gezeten en

> (Persoonlijk) dat doe ik niet nog een keer.

> Voor ons is het daar veel te rustig.

> Weinig te doen daar en wij houden ervan om 's

> avonds nog een ommetje te maken in een wat

> levendiger buurtje.

…………………..

Komt mooi uit, want hij vroeg om rustig…… ;)

Zelf gaan wij al vele jaren naar een hotel bij Place d'Italie (13e).

Rustig en toch een ideale plek om 's avonds gezellig op het plein de dag af te sluiten met een slaapmutsje.

Tja, hotels in Parijs……….er zijn er teveel

• Yvon3

Ik ga de laatste jaren altijd naar een hotel in het tiende,gewoon even oversteken bij Gare Du Nord en de Rue de SaintQuentin in,het Quality hotel gare Du Nord(tegenwoordig Hotel Gare Du Nord geheten),een heel goed hotel en dan hoef je niet lang met je koffers te zeulen.

Het is niet echt een rustige buurt,maar vandaar uit kan je alle kanten op,want Gare De L'Est is ook vlakbij.

En tegenover Gare du Nord zijn veel restaurantjes als je een keer geen zin hebt om ver weg te gaan.

Heerlijk zeg,10 dagen Parijs!!!!

• Perraudin

Mijn tips

Op Montmartre (18e arr) heb je Hotel Regyn . Leuk hotel op leuke plek. Op montmartre zijn de terrassen en cafés langer open dan in andere delen van Parijs !

In de Marais (4e arr) heeft Hotel Pratic ook wel mijn symphatie. Midden in de Marais en je je kijkt uit op het Place du Marché Saint Catharine met o.a. aardige terrassen, een theatertje en een bijzonder joods restaurant.

Perraudin