Wat als je alle toeristische dingen al hebt gezien? Tips aub!!

• Nicole

Dag Parijskenners,

een bescheiden vraagje aan jullie: hebben jullie nog tips als je alle toeristische trekpleisters van Parijs al gezien hebt?

Tot een paar jaar geleden was ik zo'n Parijs-ganger dat ik om de paar maanden wel eens een dagje, weekend of weekje ging. Nu ben ik een paar jaar niet naar Parijs geweest en tsja…nu weet ik eigenlijk niet zo goed waar ik weer moet beginnen….Ik ga in maart een paar dagen en ik wil zowieso lekker rondwandelen in de Marais, maar verder?!

Ik hoor jullie tips graag!!

• Yvon3

Jee,ik wil alles altijd wel weer een keer doen,maakt mij niet uit,als ik maar in Parijs loop!

Lekker langs de Seine bijvoorbeeld.

En beginnen in Passy en dan via de Eiffeltoren de hele stad door.

Al eens voor de fun met lijn 14 gereisd?En dan terug lopen.

Lekker heel Montmartere door.

Die mooie buitenwijkjes doen,heel bijzonder.

Ik ben nu 17 keer geweest,maar krijg er nooit genoeg van hoor.

• Chris

Hoi Nicole,

kijk eens naar deze wandelingen. De wandeling ‘Van Canal St.-Martin naar Piaf en….Piaf’ gaat (zeker het laatste gedeelte) door een stukje onbekend Parijs. Heel erg leuk én een keer iets anders.

Als je van fietsen houdt, koop een keer het boekje van Joke Radius Parijs per fiets

Ze heeft een paar mooie routes uitgezet en zeker diegene die door het 16e gaat is schitterend.

…. en zoals Yvon3 al zegt, gewoon lekker slenteren langs de Seine.

Lekker broodje kopen, klein flesje wijn erbij, de oever van Ile Saint-Louis……….verveelt nooit.

• Els

De passages, de onbekendere musea, wijken als La Charonne, Belleville (markten!), de Butte aux Cailles, museum Albert Kahn in Boulogne-Billancourt, het chateau de Vincennes, het bois de Boulogne, de cités. Ik kan nog wel even doorgaan. Misschien heb je iets aan de suggesties voor dagmenu's op www.parijsalacarte.nl.

• Nicole

Wauw!!

Wat een tips!! Super, bedankt voor de reacties!! Yvon3: ja ik ben al met metrolijn 14 wezen toeren…Ik heb door het toeren met de diverse metrolijnen zelfs een heel duur boek met alleen maar foto's van de stations aangeschaft..Tsja je hebt een tic of niet?! En gewoon het er zijn vind ik uiteraard ook prima!!! Maar er is ook zo veeeel te zien en te beleven in Parijs, hints zijn altijd welkom - deze zorgen altijd voor een verfrissende blik of je doet dingen die je normaal zelf niet zou gaan doen!

De tip van Chris, de wandeling nabij het Canal, dat kan ik inderdaad eens gaan doen, daar ben ik zo lang geleden eens een keer geweest…dat weet ik natuurlijk nu niet meer (en dan zit ik toch redelijk in de buurt van Parc des Butte Chaumont, daar ben ik ook nog niet geweest). Els, chateau de Vincennes, bois de Boulonge enz….de markten ook allemaal al een keer gehad :-)

En hoewel ik natuurlijk alles wel wil doen en zien en opsnuiven, ik heb maar een paar dagen……..maar met deze tips kan ik er nog wel een paar bij plakken!!

Bedankt Parijsgangers, we gaan weer genieten!!

• juultje29

Parc de Sceaux.

Provins

Fontainebleau

Net allemaal niet in parijs, maar wel te bereiken met OV

Mosquee de Paris + hammam blijft een aanrader

• parijs

Promenade Plantee.

Vanaf de Place de la Bastille naar Bois de Vincennes.

Ik heb ook 1,5 x de Arago Route, de Meridiaan van Parijs gelopen.

De Arago-route is een wandeling over een denkbeeldige lijn van Zuid naar Noord dwars door Parijs. Volg de bronzen plaatjes met het woord Arago (Ik heb het gevonden in een boek van Philip Freriks).

En zoals de rest zegt. Gewoon in Parijs zijn is al het beste dat er is!

Ik ben echt de tel kwijt, geen idee hoe vaak ik in Parijs ben geweest. Heb alle ‘toeristische’ dingen al gedaan en manlief en ik lopen nu een eigen route.

Via Google Maps maak ik per arrondissement een wandeling, door (bijna) alle straatjes.

We hebben nu de eerste 3 arrondissementen gehad, de volgende keer beginnen we met het 4e.

Je komt geweldige brasserietjes, boetiekjes, cafeetjes tegen. En de ‘echte’ Parijzenaren.

Geniet ervan!

Nikita

• jack

hoi ik ben er al dik 25x geweest, eerst alles volgens boekjes, nu pak ik de fiets en zie wel waar ik uitkom, iedere keer zie ik wat nieuws. vanaf porte de bagnolet eens de periferque gevolgt richting het zuiden, je ziet dan allerlei leuke dingen, de oude havens met oude losperrons, een oude loopbrug over de seine vol met grafiti, het prachtige paris charenton, een van de mooiere buitenwijken vind ik persoonlijk.

zet een minicam op je fiets en film alles, ook de nachttochten die elke vrijdagavond vanaf hotel de ville worden gehouden en je zal er geregeld naar kijken, dat beloof ik je !

veel plezier!

ps. nu ik er zo over schrijf krijg ik alweer kriebels om ook te willen gaan!!!