Parijs bezoek oudere mensen, tips anti-zakkenrollers gevraagd

• Mar

Hallo,

Mijn ouders gaan een paar dagen naar Parijs, voor het eerst, en nu vraag ik me af hoe het staat met de criminaliteit t.o.v. toeristen, bijvoorbeeld zakkenrollers? Waar moeten ze op letten, welke buurten zijn veilig en welke minder? Is er genoeg controle betreft de veiligheid, bijvoorbeeld camera's op de stations, winkelcentra etc.?

Groet,

Mar

• Els

Tips om geen slachtoffer te worden van zakkenrollers zijn wereldwijd hetzelfde. De veiligheidsvoorzieningen zoals camera's zijn in Frankrijk praktisch hetzelfde als in Nederland. Raad je ouders aan net zo voorzichtig te zijn als in Amsterdam!

• Roos

Enkele dingen die ik doen, ik houd mijn tas altijd voor me. Het lieftst een schouder tas zodat hij op me heup valt en ik mijn hand: arm er makkelijker over kan laten vallen. En het liefst een tas met een rits.

Wanneer mensen je opstraat aanspreken, zonder een duidelijk zichtbare reden, door lopen en “nee” zeggen.

Van zelfsprekend, in de avond niet in parken wandelen.

Hoop dat we een leuke tijd hebben :).

Roos

• Hendrik

Pas een beetje op voor dames / meisjes die rondlopen met enquettes, ze willen je handtekening maar een 2e persoon wil je beroven.

Ook hebben ze soms zielige briefjes in het engels, niet op reageren.

Zorg dat je ouders goed op de hoogte zijn van de metro als ze die willen gebruiken, doe sowieso een beetje praktisch gericht huiswerk http://www.parijsalacarte.nl/parijsvoorbeginners.html

Veel plezier, Parijs is zo mooi !!

• Yvon3

Reageer ook niet op een man of vrouw die zegt dat je net een gouden ring bent verloren,geen antwoord geven en gewoon doorlopen,als jij beleefd zegt dat je geen ring bent verloren,ben je wel je portemonee of andere spullen kwijt!

En ik heb mijn geld en pasjes altijd in een etuitje aan een riem om mijn middel.

Ik vind vooral dat je beneden rond de Sacre Coeur goed op je spullen moet letten,maar wat Els al zegt,het is net als in elke grote stad,oppassen dus!

• Chris

In elke grote stad, Parijs is geen uitzondering, moet je gewoon opletten.

Doe normaal, let op je tas, je camera en draag het niet aan de straatzijde.

Een plek waar zakkenrollers nog wel eens willen toeslaan is op het plateau bij Trocadero.

Vooral ‘s avonds druk, mooi uitzicht op de Eiffeltoren, en het ’gilde' doet daar goede zaken.

Maar zoals gezegd, niet anders dan in andere (zeker zuidelijke) grote steden.

Maar laat je ouders vooral genieten van die mooie stad en ze moeten zich vooral niet gek laten maken.

• Jolanda

Ik kom zelf uit amsterdam maar wat ik in parijs allemaal mee maakte verpeste toch wel echt mijn weekendje hoor. Om te beginnen werd je lastig gevallen door inderdaad jonge meisjes maar ook jongentjes en ze waren best agresief. Ook veel zeer veel afrikanen die overal staan te verkopen en die jou ook goed in de gaten houden. Ik was met mijn zoon en die was gewoon bang. Verder is het een mooie stad, je zou het bijna vergeten.