van busstation Garlieni met RER naar Val 'deurope

• Miranda-78

Hallo Allemaal,

Bij deze wil ik jullie even om raad vragen.

Wij willen in september een paar dagen naar parijs waaronder een dag naar disney. Echter vinden we de treinreis prijzen behoorljk hoog en overwegen we om met de bus (eurolines) naar Parijs te gaan.

Deze bus stopt in Garlieni, ik heb begrepen dat daarvandaan het RER station dichtbij is, echter kan ik niet goed terug vinden hoe we daarvandaan naar Val 'd europe komen, is dit nog een lange afstand?

En gaat de RER vanaf GArlieni rechtstreeks naar Val d'europe of moeten we overstappen?

Wie kan me hierbij helpen?

• Chris

Hoi Miranda,

Gallieni is het eindstation van Lijn 3 en om naar Disneyland te gaan zul je zelfs meerdere keren moeten overstappen.

Je zult vanaf Gallieni eerst op Metro Lijn 3 moeten en uitstappen bij Père Lachaise

Daar overstappen op Metro Lijn 2 naar Nation

Daar overstappen op de RER Lijn A naar Val d'Europe

Al met al een ritje van ongeveer een uur en je bent ongeveer € 8,00 (enkele reis) kwijt.

Je kunt ervoor kiezen om lopend naar Nation (RER naar Disney) te gaan, maar dat is een tippel van ruim drie kilometer en niet door het mooiste gebied van Parijs.

Veel plezier

• parijs

Ik wil je niet ontmoedigen, maar de bus is ook niet alles.

Ligt er natuurlijk ook aan hoe oud je bent.

Heb het ooit eens 1x gedaan, we waren begin 20 en het was een hele happening, maar ik doe het niet nog een keer.

Als je de promo van Eurolines hebt is het inderdaaad ERG goedkoop, maar wij hebben op de heen- EN de terugweg flinke vertraging opgelopen.

Bij de tussenhaltes (volgens mij Antwerpen en Brussel) was er niemand op tijd. Bij de douanes flinke controles en op de terugweg een paar uur omdat er een paar illegalen inzaten. En om heel eerlijk te zijn, krap.. heel krap. Zelfs ik met mijn 1.65m. had last van mijn benen/knieën.

Toen vonden we het heel erg spannend, maar we zeiden meteen al, dat doen we dus niet nog een keer.

Als je 3 maanden voor vertrekdatum de Thalys boekt is het €70 pp.

Vergeleken met de Promo's van Eurolines erg duur ja, maar met veel meer comfort. Je bent er in een paar uur en geen gedoe.

Nogmaals, ik wil de pret niet bederven (zal ook niet lukken, Parijs is SUPER), maar wil wel even mijn ervaring delen, zodat je niet voor verrassingen komt te staan.

Heeeel veel plezier!!

• juultje29

Ik werk in Disney en soms ga ik met de eurolines terug. Dat is alleen als de trein écht te duur is of ik geen andere keus heb

Trein moet je gewoon 3 maanden van te voren boeken dan ben je het goedkoopstste uit

Vanaf galienni ben je nog 1-1,5 uur onderweg naar Disney.

Het klopt dat er bij elke reis altijd wel wat illegalen ( afrikanen meestal ) worden uitgepikt en die voor oponthoudt zorgen.

Soms zit je echt in een volle bus en heb je geen / weinig ruimte.