Met de RER naar Parijs vanaf Bussy St Georges

  • rachel

    hallo,

    Wij gaan over 3 weken naar disney en parijs (kinderen 5 en 7). Ook wij willen via RER naar Parijs reizen. Wat was nu de goedkoopste optie?

  • Els

    Zie mijn advies van 26 mei 2012.

  • Christina Johanna

    Idd wij hebben gedaan wat Els had aangegeven, voor onszelf een Mobilis en voor de kinderen een paris visite dat was goedkoper omdat de kinderen daar korting bij krijgen.

  • Karin

    Over 2 weken gaan wij ook eerst naar Disney en daarna willen we 2 dagen naar Parijs. Ook wij zitten vlakbij het station Bussy St. Georges. Echter wij willen graag met de hop on hop off. bus Parijs bezichtigen. Ik vind het lastig om uit te zoeken waar je met de trein moet uitstappen en waar je dan de bus kan nemen of is het verstandiger met de metro Parijs te bezichtigen?

  • Chris

    Karin Schreef:

    ——————————————————-

    > Over 2 weken gaan wij ook eerst naar Disney en

    > daarna willen we 2 dagen naar Parijs. Ook wij

    > zitten vlakbij het station Bussy St. Georges.

    > Echter wij willen graag met de hop on hop off. bus

    > Parijs bezichtigen. Ik vind het lastig om uit te

    > zoeken waar je met de trein moet uitstappen en

    > waar je dan de bus kan nemen of is het

    > verstandiger met de metro Parijs te bezichtigen?

    Hoi Karin,

    Houd er rekening mee dat het niet de goedkoopste manier om Parijs te verkennen. Vanuit Disney kun je op meerder plekken uitstappen in de binnenstad, dus dat kan het probleem niet zijn.

    Je hebt er meerderen.

    'l Open Tour kost tegenwoordig al ruim dertig euro per persoon (voor 1 dag). Je hebt dan wel keuze uit 4 routes met meer dan 50 haltes.

    Voor meer info l'Open Tour kijk je even op hun website: klik

    Een andere maatschappij is Cars Rouges. Iets minder bekend, met € 26,00 ook een klein beetje goedkoper, mede omdat er één route is met 9 haltes.

    De haltes waar ze stoppen zijn wel leuke plekken. Eiffeltoren, Trocadéro, Champ de Mars, Grand Palais, Notre Dame, d' Orsay, Opéra en Champs Elysées.

    Voor meer info (en 10% korting) Cars Rouges kijk je even op hun website: klik

    Ik weet niet of je met kinderen gaat, maar een heel leuk alternatief is de BatoBus. Een soort bootbus die over de Seine vaart.

    Onderweg kun je op acht lokaties uitstappen. Je bent dan in de buurt van Eiffeltoren, Musée d’Orsay, Champs Elysées, St. Germain des Prés, Louvre, Notre Dame, Hotel de Ville of het Jardin de Plants.

    Je kunt dan later weer de tocht hervatten.

    Voor meer info BatoBus kijk je even op hun website: klik

    Voor meer leuke dingen met kinderen zie, Kids in Paris

    Heel veel plezier in mooi Parijs