we willen een boottocht maken op canal saint martin tot aan parc villette ; is dit mogelijk en wie heeft hier ervaring mee?
Hoi Rob,
er zijn in ieder geval twee verschillende reders die boottochten verzorgen op Canal St.-Martin
Zelf heb ik een behoorlijk aantal keren over het Canal gedobberd, maar altijd met Canauxrama. (bij nader inzien Paris Canal. Het bericht van Liesbeth bracht me aan het twijfelen, maar ze heeft volkomen gelijk, Paris Canal gaat nog een stuk over de Seine) Het is een bijzonder leuke tocht, dwars door de woonwijken van het wat minder toeristisch Parijs, maar voor heel kleine kinderen duurt het misschien net iets te lang.
Je kunt trouwens ook heel leuk wandelen langs het Canal. Genoeg terrasjes en cafeetjes, zeker in de buurt van Place de la Bataille-de-Stalingrad.
Wil je wat meer info over het Canal St.-Martin, kijk dan eens op mijn speciale pagina over het ontstaan van het Canal.
Wil je wat meer over het wandelen weten, ik heb een route waarvan een groot gedeelte langs het Canal loopt.
heel veel plezier in Parijs!
Wij hebben een paar jaar geleden de middagafvaart vanaf Parc la Villette gedaan. Met Paris Canal. Het was een leuke tocht, vooral de sluisjes waren leuk.
Wij hebben gekozen voor Paris Canal omdat we dan ook nog een stukje Seine (eindpunt is bij Musee d'Orsay) hadden. De andere eindigt net voor de Seine.
En daarom ook gekozen voor de tocht vanaf Parc la Vilette.
Je kan via de site ook kaartjes vooraf boeken. Maar het viel mee met het aantal mensen dat meeging. Er was voldoende plek.
rob Schreef:
——————————————————-
dag chris,
dank voor je antwoord.
mooie site,
Dank voor je compliment!
en we kunnen strijden over wiens stad
het is de jouwe of de mijne. ha ha , als je begrijpt wat ik bedoel !
Haha, ‘onze’ stad zullen we dan maar zeggen….
is het overigens interessanter om te beginnen in Parc la Villette en dan met Paris Canal te eindigen bij musee d`orsay ?
Zoals Liesbeth al prima omschreef van Vilette naar d'Orsay is het mooiste. Al moet ik zeggen dat het laatste stuk over de Seine in sneltreinvaart gaat.
Maar wel leuk, heb je kans dat je dit soort leuke foto's kunt maken.
idd, machtig mooi stukkie parijs om te fietsen en te wandelen met als beloning het fantastische parc de la vilette met aan de overkant de mooie zilveren Globe…
heerlijk stuk, weinig toeristen, veel ruimte, en het lijkt allemaal wel nieuw!
beslist een aanrader bij mooi weer als je van rust houdt!
groet
O
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?