mama shelter

• Jeske

Ik ga samen met mijn man in oktober een aantal dagen naar Parijs.

Nu ben ik op zoek naar een hotel met parkeergelegenheid.

Mijn oog is gevallen op hotel mama shelter, alleen weet ik niets van die buurt.

Het hotel ligt vlakbij pere lachaise. Kan iemand mij iets vertellen over die buurt?

Alvast erg bedankt.

• Els

Dat is in het 20e arrondissement aan de uiterste oostkant van Parijs. Een leuke buurt, een beetje dorps, rond de Eglise de Charonne. En niet zo ver van Père Lachaise. Op Parijs à la carte staat een leuke wandeling door het 20e arrondissement.

• Chris

Hoi Jeske

Ik ken het hotel persoonlijk niet, maar de ontwerper Philippe Starck heeft al heel wat mooie dingen gemaakt in Parijs.

Eén van de meeste trendy restaurants van dit moment, Kong Paris, is ook van zijn hand.

Het 20e is wat onbekend bij de toeristen en is een wat minder bezocht gedeelte van Parijs.

Eigenlijk een beetje onterecht, want er zijn best een aantal leuke dingen om te bezoeken.

De grootste publiekstrekker is natuurlijk Père Lachaise. Het grootste én meest imponerende kerkhof van Parijs met beroemde bewoners.

Het oude dorpskarakter van Charonne en La Campagne à Paris zijn in het 20e nog volop aanwezig.

Voor de nieuwste muziek moet je naar Le Flèche d’Or, (ligt vlakbij je hotel) een tempel voor hedendaagse muziek in een oud treinstation van de vroegere Petite Ceinture.

Voor de wat oudere muziekliefhebber is deze buurt een herinnering aan de legendarische Edith Piaf, die hier in deze buurt haar jeugd doorbracht.

Ook vlakbij je hotel ligt Cafe Le Magnolia, hoekje van de Place des Grès / Rue Saint-Blaise, daar heb ik ooit één van de lekkerste maaltijdsalades ooit gegeten :-)

Al met al de moeite waard en daarnaast ben je met de Metro zo op elke plek waar je wilt wezen.

Heel veel plezier in Parijs!

• Jeske

Beste Els en Chris,

Bedankt voor jullie reacties!!

En Chris bedankt voor je uitgebreide beschrijving! We gaan het hotel boeken en de tips die jij geeft gaan we zeker uitproberen.

groetjes Jeske

• Perraudin

Op het weblog Parijs hebben we enige tijd geleden aandacht besteed aan dit hotel

Lees het blogartikel >>

Goedkope internetboekingen kun je overigens doen via Booking >>>> Kan in bepaalde gevallen wat schelen en je kunt goed zien wat de gasten van dit hotel vonden.