Hallo Allemaal,
Donderdag vertrek ik met mijn vriendin voor 3 dagen naar Parijs. Ons hotel ligt aan de rode RER A tussen Disneyland en Parijs (buiten de periferie).
Bij aankomst rond 14:30 willen we eerst Parijs in en later op de avond inchecken in het hotel.
Op dag 2 willen we naar Disneyland (met de auto of met de metro?).
Op dag 3 willen we nadat we hebben uitgeckeckt weer Parijs in.
Nu zat ik er in eerste instantie aan te denken om dag 1 en 3 met de auto Parijs in te rijden en daar de auto in een parkeergarage te parkeren en dan met een dagkaart voor zone 1+2 Parijs te verkennen. Dag 2 zou ik de auto dan bij Disneyland parkeren voor € 8,-.
Maar nu vroeg ik mij af of het snellen maar vooral goedkoper is om met de RER lijn A naar parijs en Disneyland te gaan.
Is het bijvoorbeeld beter om een dagkaart voor alle zones te kopen of een enkeltje voor naar parijs daar een dagkaart voor de zones 1+2?
Verdrekan ik nergens terug vinden wat een enkeltje kost van halte Torcy naar Disneyland en hoelang je hier ongeveer over doet.
Wie kan mij helpen?
Alvast bedankt!
Gr. Rob
P.s. verder las ik ergens dat je met bepaalde metrokaartjes 20% korting krijgt op de toegangskaartjes van Disneyland. Hoe werkt dit?