Parijs eenvoudig maar schoon hotel. Centrale ligging en parkeerplaats!

  • nana-nana

    Wie o wie helpt ons?

    We hadden een heel leuk hotel gevonden (hotel Paris France), maar nu blijkt dat ie op de datum dat we willen gaan, besproken is.

    Ik vind het lastig een hotel te vinden die past bij onze wensen.

    - Een metrostation dichtbij het hotel is een vereiste. (niet ver van het centrum)

    - gemoedelijk, eenvoudig maar verzorgd en schoon hotel

    - ontbijt hoeft niet inbegrepen te zijn

    - liefst in een vriendelijke wijk in de buurt van wat restaurantjes.

    We willen met name het Louvre, champs elysees bezoeken. Op de terugweg (na het uitchecken) denken we eraan naar Versailles te gaan.

    Belangrijk is dat we de auto redelijk dichtbij het hotel kunnen parkeren voor een niet al te hoge prijs.

    Tips?

  • Chris

    Hoi nana-nana

    ik heb zelf ervaring met twee hotels waar ik altijd met tevredenheid.

    Ze hebben allebei een parkeergarage, liggen dichtbij een metrostation en zijn gemakkelijk met de auto bereikbaar.

    Op deze pagina van parijsmijnstad.nl staat wat meer informatie over deze twee hotels.

    Veel succes

  • nana-nana

    Bedankt, Chris! We hebben geboekt. Het eerste hotel op je site.

    Nog een vraagje (nu ik erachter ben dat je zoveel weet van parijs):

    We hebben verschillende plannen. Met name het Louvre en Versailles staan hoog op het lijstje. Verder zou ik graag nog door Quartier Latin en over de champs elysees willen wandelen en mijn man wil graag de eiffeltoren op. Hoe zou jij dit aanpakken? En dan ook wat betreft vervoer.

    Nu is het zo dat ik vanwege zwangerschap zo min mogelijk kilometers wil lopen. Metro is dan denk ik optie? Welke metrokaart moeten we aanschaffen en waar doen we dat?

    Of is het een goed idee om de 2e dag versailles te bezoeken en dan meteen uit te checken? Dan is het wel de bedoeling dat we parkeren in de buurt van versailles. Is dat goed te doen?

    Bedankt alvast voor de moeite van het beantwoorden van onze vragen!

    Groeten, Nana

  • Chris

    Hoi nana-nana,

    wat betreft Quartier Latin is makkelijk. Op parijsmijnstad.nl staat een prachtige wandeling door Quartier Latin en St.-Germain.

    Een route met duidelijke kaart en veel uitleg over wat je onderweg allemaal ziet.

    Het vervoer in Parijs is het gemakkelijkst met de metro. Ik koop zelf altijd een Carnet, dat is een bundeltje van 10 kaartjes.

    Je hebt ook een Paris Visite kaart, zeg een abonnement voor een paar dagen, maar is voor mij meestal niet interessant.

    Een leuke optie is om onder begeleiding van een gids te gaan fietsen. Op deze pagina staat veel informatie over fietsen in Parijs.

    Het parkeren bij Chateau Versailles parkeren is totaal geen probleem. Je kunt hem bij wijze van spreken voor de deur parkeren

    Een optie is om vanuit Parijs met de RER te gaan. Instappen in Parijs op lijn C brengt je tot zowat aan de voordeur bij Versailles in ongeveer een half uur tot drie kwartier.

    Op deze site van de Eiffeltoren kun je vooraf een kaartje kopen, scheelt wat in tijd.

    Het Louvre bezoeken kost, als je er wat van wil zien, veel tijd. Dus plan daar een minimaal(!) een halve dag voor. Ook hier kun je vooraf online een ticket bestellen op de site van het Louvre

    Wil je het winkelgedeelte van de Champs Elysées lopen kun je het beste Metro lijn 1 nemen en uitstappen bij Argentine.

    Loop je via de Arc de Triompe, de Champs Elysées op en aan het eind van het winkelgedeelte kun je metro Franklin D. Roosevelt weer pakken.

    Voor de rest veel kijken op parijsmijnstad.nl;)

    Veel plezier in Parijs

  • nana-nana

    Dag Chris,

    Je hebt ons al enorm op weg geholpen. Dank daarvoor! Het enige waar ik nog niet uit kom is hoe het werkt met het openbaar vervoer. Omdat we niet een vastomlijnd plan hebben (wel enkele punten) zoeken we een manier om met het openbaar vervoer te reizen zonder gedoe. We zullen er veel gebruik van maken omdat ik (helaas) zo min mogelijk kan wandelen. Je had het over losse kaarten, maar dat zien we niet zo zitten. Liefst 1 kaart kopen en daar in ieder geval de vrijdag en de zaterdag gebruik van maken. Zondag's laten we nog open. Waarschijnlijk pakken we dan alleen versailles en daar willen we na het uitchecken naartoe rijden.

    We zijn eerder met familie geweest in parijs en toen hadden we een soort metrokaart voor de dagen dat we daar waren. We hebben nu gepland om dus 2 dagen heel parijs door te kruizen. Waar haal je zo'n kaart? Ons startpunt vrijdagmorgen is hotel Campanile Paris 19 – La Villette die je ook op je site hebt staan. Het Louvre is vrijdagmorgen het eerste wat we willen plannen.

    Groetjes nana

  • Chris

    Hoi Nana,

    Kijk even op de site van Els, www.parijsalacarte.nl

    Op haar uitgebreide en informatieve site heeft ze een speciale pagina over de metro en daar staan ook alle gegevens over de Paris-Visite kaart, zeg maar een abonnement voor een aantal dagen.

    http://www.parijsalacarte.nl/vervoerinparijs.html#metro

    Veel succes

    Groeten Chris

    www.parijsmijnstad.nl

  • nana-nana

    Chris, ik wil je nog even bedanken voor al je tips en je mooie duidelijke website.

    We hebben een heerlijk weekend in Parijs achter de rug. Genoten van de sfeer, lekker eten, bezienswaardigheden en vriendelijke mensen. Het hotel voldeed helemaal. Geen grote kamer, maar super schoon en in een prettige wijk in de buurt van een metrostation. Gelukkig waren er nog parkeerplaatsen onder het hotel, maar aan te raden is om al vrij op tijd te arriveren, want enkele uren nadat wij aangekomen zijn was de garage al vol.

    Je website zullen we overal aanraden!

  • Chris

    Hoi nana-nana,

    Leuk te horen dat je een fijn weekend hebt gehad in Parijs.

    Ook om leuk te horen dat parijsmijnstad.nl je hierbij een klein beetje heeft geholpen.

    Heel belangrijk is gewoon dat je vooraf je een beetje oriënteert en dat is eigenlijk de opzet van de site, mensen enthousiast maken voor deze prachtige stad.

    Nogmaals dank voor je complimenten!

    Oh, nog één kleine tip ………….. nog een keer gaan, in een weekend heb je lang nog niet alles gezien :)