Kaartjes voor Eifeltoren

  • Renate

    Beste mensen,

    Van 3 tot en met 6 mei gaan we Parijs bezoeken om alle hightlights te laten zien aan onze kinderen (10 en 14 jaar). Natuurlijk gaan we dan ook de Eifeltoren bezoeken maar nu blijkt dat er maar 1 lift beschikbaar is (tot 31 mei) en dat het niet meer mogelijk is om in de periode dat wij daar zijn nog kaartjes te kopen om naar de top te gaan. De eerstvolgende mogelijkheid is pas 16 juni! Dit overigens tot grote teleurstelling van mijn jongste dochter.

    Misschien heeft 1 van jullie nog tips hoe we toch aan kaartjes kunnen komen? Bestaat er bijvoorbeeld een soort wachtlijst? Wat gebeurt er met de kaartjes van mensen die annuleren of niet op komen dagen? Wie kan me daar meer over vertellen?

    Alle tips zijn welkom.

    Groetjes Renate

  • Chris

    Tja, dat gaat lastig worden….

    Mocht je geen zin hebben aan het risico van heel lang te moeten wachten,

    kun je je dochter misschien een plezier doen om naar Tour Montparnasse te gaan.

    Misschien wel net zo leuk.

    Veel plezier in Parijs

  • parijs

    Natuurlijk is het geweldig om een keer op de top van de Eiffeltoren te staan, maar als ik heel eerlijk ben, dan is het uitzicht vanaf de 1e en 2e verdieping bijna net zo goed.

    En daar kun je gewoon naartoe lopen.

    Zelf vond ik het niet heel vervelend lopen, de Arc de Triomphe op vond ik veel vermoeiender.

    Heel veel plezier!!

    Nikita

  • Els

    Renate, Je kunt ook kaartjes van tevoren kopen, dat scheelt lang wachten in de rij! Zie Parijs à la carte.

  • Chris

    Maar dat is juist het probleem, je kunt geen kaartjes (online) kopen voor de maand mei, i.v.m. het technisch onderhoud.

  • juultje29

    Aangezien er maar 1 lift open is zou ik NIET de eiffeltoren aanraden. Ook al koop je een kaartje van te voren moet je nog steeds lang wachten!! Reken maar op min 1uur, zelfs met reservering!

    Dus ga naar de tour montparnasse

  • Renate

    Hallo allemaal,

    Dank voor alle reacties. Ik heb via de officiële site van de Eifeltoren gemaild en gevraagd of er ook een soort wachtlijst bestaat. Tot mijn verbazing mailden ze ook nog terug. Ze adviseerden mij om ter plekke een kaartje te kopen en dan tussen 19.00 en 21.00 uur te komen om wachtrijen te voorkomen.

    We kunnen het altijd proberen natuurlijk, onder het motto “ nu we er toch zijn” , en kunnen dan zien hoe lang de rij met wachtenden is.

    Groetjes Renate

  • liesbeth

    Als je tussen 19.00 en 21.00 gaat is het ook leuk omdat je dan de verlichte eifeltoren kan zien en op het hele uur gaat hij ook nog knipperen. Dat is een heel mooi gezicht.

  • juultje29

    tussen 19-21 zijn er ook flinke wachtrijen hoor! zelfs met de reservering om 20h, kon ik pas om 21.15 naar boven.

    er is maar 1 lift in werking, dus flinke rijen, anders gewoon met de trap gaan