Place Vendome

• Marthe

Hallo Vonne,

Maar zo zijn we allemaal begonnen, een paar keer per jaar een paar daagjes Parijs………………………………Toen werd het een weekje, toen werden het er 2, toen 3 en toen ik ging voor 4 maanden wilde ik hier niet meer weg!

• Vonne 4

Kan het me helemaal voorstellen,maar ik ben al 58 jaar en ging 10 jaar geleden met mijn werk voor het eerst,sindsdien verliefd,ga vaak met een (oud)collega met dezelfde “afwijking”,dan slaken we een diepe zucht als we Parijse grond onder onze voeten hebben en gaan een paar dagen genieten,ik hoop dat we dat nog lang kunnen blijven doen.

• Marthe

Kan ik me helemaal voorstellen , die zucht als je weer in Parijs komt. Voordat ik hier woonde, vond ik het altijd zo'n vreselijk gevoel als ik met de Thalys het Gare du Nord uit reed! Kent iemand dat? Niet zo'n gevoel van jammer, vakantie voorbij, maar iets veel sterkers dan dat, leek wel heimwee(op voorhand al). Voelde me vanaf de eerste dag dat ik in Parijs kwam gelijk thuis. Meer thuis dan in Nederland!

• Vonne 4

Ja,dat gevoel ken ik,maar ik heb natuurlijk mijn “leven” in Nederland,en ben ondertussen al in veel Europese Steden geweest,ze zeggen dan,als je dáár bent geweest,zie je dat er mooiere steden zijn,maar dat is niet zo,ik heb nu eenmaal iets met Parijs,daar kan geen stad aan tippen.Dan ga ik maar weer kijken naar de vele foto's die ik ondertussen heb,en waarvan er ook veel aan de muur hangen,o.a. de Metro van Porte Dauphine en rond de Notre Dame,vanaf een brug of de boot.En de foto's op de site van Nikita,prachtig,daar krijg ik ook heimwee van.Kan me voorstellen dat je het daar helemaal naar je zin hebt hoor.

• Nikita

Zo voel ik het dus precies!!!!

En niemand die het dan snapt in je omgeving…

Vanaf de eerste keer dat ik in Parijs kwam wist ik ook meteen overal de weg.. net of ik er al veel vaker was geweest.

Een soort van Deja-vu.

En als je in nederland beelden van Parijs ziet, of op de webcams kijkt dat je dan wel kan janken dat jij daar niet bent…

Eindelijk people die me snappen!!

Yeahj!

Nu nog frans leren en manlief over zien te halen.

Was vorig jaar, jaar daarvoor bijna gelukt maar nu krabbelt ie terug..

Nikita

• Vonne 4

Inderdaad,jij hebt precies hetzelfde als ik,niemand snapt het en als ik het woord Parijs hoor ben ik“wakker”.Ik heb jou site bij m'n favorieten staan,prachtige foto's.Ik spreek ook niet veel Frans ,jammer genoeg,maar ik weet redelijk de weg in Parijs,het voelt “thuis”,raar hé.Ik kijk ook vaak films op TV5(kan je soms op teletekst 893 Nederlands vertaald krijgen)als ze in Parijs spelen.Neem de Tour de France op om de beelden van Parijs 5x terug te kijken ,de rest spoel ik door.Gestoord hé,hi hi. gr.Yvonne.

• Simone

Ook ik ken dat gevoel heel goed! Alleen al door het Frans op TV5 te horen (ongeacht wat er uitgezonden wordt) krijg ik kriebels in mijn buik!

Op de pagina van http://www.parisinfo.com/sortir_a_paris/rub229.html staat alles over kerstverlichting en ijsbanen in Parijs.

Wil je naast het filmpje van Rene nog wat foto's zien, kom dan eens langs op mijn weblog?

http://simones.web-log.nl/simones/paris_la_france_et_cetera/index.html

• Vonne 4

Inderdaad,wilde alleen dat ik het ook wat beter verstond,krijg ook tranen in m'n ogen bij een accordeon die Franse liedjes speelt.Leuke site,gaat bij de favo's.Verleden jaar heb ik de Kerstversieringen gezien,prachtig.Leuke filmpjes van Rene van de etalages van Lafayette.

• Katrien

Hoi Nikita

Ik ben dus de (oud)collega van Vonne 4 en ik lees dus vaak het prikbord.

Maar nu moest ik dus toch even reageren betreft het gevoel van thuiskomen!

Nou je heb er dus nog zo een gek bij hoor ik begrijp het ook. Elke keer als we gaan valt er iets van me af. En dan ontspannen en genieten.

De dagen vliegen dan voorbij en voor je het weet zit je weer in Nederland.

Dit jaar zit het er niet in voor ons maar volgend jaar , zeker weten !!!

gr. Katrien Vonne 4 schreef:

>

>

• Marthe

Bonjour à tous,

Hè, wat fijn dat jullie precies snappen wat ik bedoel! Dacht altijd dat ik de enige was! Ben zaterdag ook etalages gaan kijken, leuk! Jammer dat het nog steeds zo warm is, nog te warm om daarna lekker gluhwein te maken.

vetrek vrijdag voor een weekje naar Nederland, Sinterklaas vieren en zo. Weet nu al dat ik weer blij zal zijn om terug in Parijs te komen!

Groetjes,

Marthe