Place Vendome

• Nikita

Zucht…

Ik kan ook niet wachten tot ik weer naar Parijs mag.

Elke keer dat afscheid is niks, maar ik leef echt van Parijs naar Parijs.(hihi)

Aankomend jaar iets minder, want manlief geeft al jaren zijn vakanties op voor mijn Parijsgekte dus in april/mei gaan we naar Cuba, waar hij al jaren naartoe wil.

Maarrrrrr, ik heb nu ook een autootje en bijna rijbewijs… dus misschien kunnen we nu af en toe spontaan op vrijdag of donderdagaaf naar Parijs crossen!!

Hiihi, ik kan me er nu al helemaal blij over maken!

Het is inderdaad geweldig te zien dat ik niet de enige ben die zich zo .. (soms leeg) voelt als ik ook maar iets over Parijs zie en/of hoor.

Ik ben nu ook bezig om mijn collectie van boeken over Parijs aan het uitbreiden.

De reisgidsen heb ik eigenlijk allemaal wel gezien.

Ben nu bezig met leesboeken.

Simenon, Remco Campert, en nog meer.

Tips zijn altijd welkom.

Net als films die zich in Parijs afspelen.

Nikita

• Vonne 4

Dat is toch heerlijk?Een weekje naar de familie en dan weer blij naar “huis”,bofferd,dan is het ook vast weer voor glühwein!

• Vonne 4

Nikita,heb je dat boek al waar ik het een keer overhad? Heb het nu voor iets van 14,95 bij zo'n goedkope boekenhal gezien,heb er zelf 30 euro voor betaald; Parijs,de fascinerende lichtstad,van Gyu-Pierre Bennet,het is een groot donker(nacht)blauw boek met de Eiffeltoren en de Sacre Coeur er op,er staan zulke mooie foto's in.

• Nikita

Hey Vonne,

Non, heb nog even gekeken, maar die heb ik nog niet nee.

Bedankt nog voor de tip… koopavond hiero, dus ik ga zo wel effe kijken of ie hier ook te krijgen is.

Nikita

• Katrien

Lekker Gluhwein drinken kan ook hier hoor. Je neemt een slok en doet je ogen dicht en droom gewoon weg.

Of je nodig gewoon je vriendin uit en babbelt lekker samen over je droomstad.

• Simone

Twee tips voor twee “leest lekker weg” Parijsboeken":

Een weekend Parijs van Robyn Sisman en Lente in Parijs van Stephen Clarke. Vooral de laatste is leuk, af en toe hardop lachen om de manier waarop deze Engelsman die een tijdje in Parijs woont en werkt beschrijft hoe de Fransen zich gedragen, met name ook de Parisiennes.

Geen literatuur maar geschreven in de trant van Bridget Jones, extra leuk omdat het in Parijs afspeelt.

• Rene

Et voila

http://www.flickr.com/photos/rcsmit/sets/72157594419029885/

en

http://www.dailymotion.com/rcsmit/video/xsqbc_vendome

Groetjes

Rene

• Steluta

mooi