hotel bij gare du nord makkelijk bereikbaar?

• suus

Hallo allemaal,

ik ben momenteel een hotel aan het zoeken voor ons aankomend weekend parijs. nu heb ik iets gevonden bij gare du nord. Is het makkelijk om daar met de auto te komen of is het beter om een hotel/motel een beetje buiten parijs te zoeken? (en dan verder met de metro)

Ik zie een beetje op tegen het rijden in parijs namelijk.

groetjes suus

• Peter H.

Ik denk dat het parkeren er heel moeilijk zal zijn. Beter iets aan de rand van Parijs een hotel met evt. gratis parkeerplaats.

• Vonne 4

Dat is echt midden in de stad,er is wel een parkeergarage in de rue de Dunkerque,richting Gare de L'Est,maar als je het eng vind zou ik het niet doen.

Succes, Yvonne.

• suus

bedankt. Als ik het goed begrijp is het beter (in mijn geval) om niet in het centrum te zitten.

kunnen jullie mij misschien een beetje op weg helpen dan met een hotel of waar ik het best kan kijken?

beetje leuk middenklasse hotel aan de rand van.. zodat ik er makkelijk naar toe kan rijden en niet al te hoge parkeerkosten heb.

groetjes Suus

• Vonne 4

Nee,dat weet ik niet,hi hi ,ik zit namelijk altijd vlak bij Gare du Nord,(vandaar dat ik weet van die garage)omdat ik met de Thalys ga of met een vriendin mee die met haar bedrijf met de bus gaat,dan worden we voor het hotel afgezet.Maar er zijn er hier zat die je kunnen helpen hoor,kijk anders eens op

www.parijs online.nl ,daar haal ik altijd veel ideetjes af.Gr. Yvonne

• Simone

Hoi Suus,

als je zoekt op dit Forum moet je volgens mij ook al een heel eind kunnen komen. Er zijn in de loop der tijd al aardig wat tips over hotels buiten het centrum/aan de ring gegeven, daar zit vast wel iets voor je bij.

Net als Vonne kan ik je niet op weg helpen. Ik ga ook altijd met de Thalys en zoek een hotel/appartement passend bij mijn budget (en juist niet in de buurt van Gare du Nord of Montmartre haha)..

Alvast veel plezier in Parijs en a bientot?

• Marthe

Vraag aan je hotel of ze parkeer gelegenheid hebben. Vaak hebben ze dat of werken ze samen met parking in de buurt. Parkeren is niet goedkoop in Parijs, maar als het hotel een parking heeft, zijn de tarieven meestal redelijk. Wat betreft het rijden in Parijs, go with the flow!

• suus

bedankt.

ik vind hier inderdaad veel informatie. Ben er alleen niet helemaal uit of ik ga kiezen voor een hotel in het centrum en daar parkeer in een garage.

Of buitenaf een hotel zoek.

heb gelukkig een tom tom geregeld dus dat maakt het ook al weer iets makkelijker!!

groetjes Suus

• Els

Kom net zelf uit Parijs. Had de auto neergezet in Parking 2000. Dit is aan de rand van de stad en je rijd er zo naar toe. Auto neergezet en met de metro (klein kwartiertje) zaten we zo op de Place de republique. Ideaal. Wij hadden van te voren gereserveerd dus helemaal zeker van een plaats:

http://www.parking2000.com/

Plezier!

• Harrie

Hoi Suus,

Ben ik nu echt de enige die een Etap hotel aan de rand van Parijs met een perfecte parkeerplaats onder het hotel een aantrekkelijke optie vindt? Alles bereikbaar op loopafstand. Geen stress met rijden in de stad.

Harrie