ja hoor....geboekt! en metrovraag

• suus

Na alle vragen is het ook leuk om jullie even op de hoogte te stellen. (hoop ik!)

Ik ga de auto bij Porte Montreuil te parkeren en dan met de metro naar Montmartre. daar hebben we een leuk hotel geboekt. Eden Montmartre heet het.

Plan ligt helemaal klaar en dat is nogal wat dus een druk schema in 2 dagen. weet nu al dat ik terug wil!!!

Ik moet uitstappen bij metro Jules Joffrin. Klopt het dat ik bij ST Lazar over moet stappen op de groenen lijn richting porte de clignancourt. (vanaf porte montreuil) Kan het namelijk een beetje moeilijk zien op het metrokaartje wat ik heb.

Precies over een week vertrekken we.

Groetjes Suus

• Simone

Hoi Suus,

Lekkerrrrrrrrrr en het hotel ziet er op de site leuk uit, plus dichtbij de hightlights van Montmartre.

Voor wat betreft de metro, dat klopt hoor!

Maar waarop stap je op Nation niet over op de blauwe lijn 2 en stap je op 1 van de 3 stations (bijv Pigalle) uit, zodat je alvast een stukje kan wandelen?

Alvast heel veel plezier

Groetjes,

Simone

• suus

bedoel je omdat dit een leuk stukje wandelen is ofzo?

ja dat zou ik ook kunnen doen. We kunnen pas om 14.00 in het hotel en hebben een kleine koffer bij dus zoek eigenlijk nog een leuke plek waar we even wat kunnen drinken. Is de place de republique iets?

We komen rond 11.00 aan en wil niet een hele ochtend met die koffer lopen sjouwen. Maar wil ook niets missen….

Jij een idee?

• suus

zit het nog eens na te kijken. Is wel een goed idee van je! Ik kan ook bij anvers uitstappen en ben dan meteen bij de sacre coeur. (kan ik alvast de eerste bezienswaardigheid van mijn lijstje schrappen) Van daaruit kan het nooit ver naar het hotel zijn en er zit vast wel iets waar we gezellig wat kunnen drinken voor we het hotel in kunnen.

Bedankt!

Suus

• Simone

Precies en rond de Sacre Coeur kun je je uitstekend vermaken hoor. Rond Republique is ook ok, maar je wilt zoveel zien en doen dat ik denk dat dit een goed en gezellig begin is. Om 14.00 uur je spullen in het hotel droppen en dan kun je met de metro naar je volgende bezienswaardigheid?

Wat ga je nog meer doen, wat wil je absoluut niet missen? (deze keer, want je komt vast en zeker nog eens terug haha)

• Peter H.

Je kunt die koffer toch alvast bij de balie van het hotel brengen en dan kom je een paar uur later weer terug. Hoef je er niet al die tijd mee te sjouwen. De Sacre Coeur bezoeken met een koffer lijkt me een crime, want het is wel een klim naar boven. Vlak opzij heb je de Place du Tetre, ook leuk om te zien.

• Marthe

Klopt, net zoals je je koffer kunt laten staan als je weer weggaat en bijvoorbeeld om 11 uur je kamer uit moet, kun je gewoon je koffer laten staan en de rest van de dag nog de stad in, haal je hem op als je weer naar huis gaat. De meeste hotels hebben een speciale afgesloten bagageruimte!

• suus

dat van die koffer ga ik zeker doen,goeie tip!

Nou ik zal jullie even laten lachen want ik heb een mega lijst gemaakt die ik in 2 dagen wil doen. En dit allemaal dankzij jullie tips. Ik heb zelfs letterlijk dingen van o.a Simone,nikita,yvonne etc etc overgeschreven waar ik nu dus dit weekend van heb kunnen plannen.

dag 1 zondag eerst dus Sacre Coeur (zonder koffer!!) en place du tetre (ook peter en marthe bedankt!) en omgeving. Dan inchecken om 14.00

om 14.05 (haha) naar centre Pompidou,Louvre (kort) en tuilerieen. Notre dame en de 2 eilanden.ijsje eten bij Berthillon. La Conciergerie. (twijfel,alleen als het echt de moeite waard is)

Evt. (snelle hap) eten in Quartier latin of Montmartre. Avond uitstappen bij metro Invalides en via pont alexandre richting Champs elysees naar Arc de Triomf. (thanks Simone!)

Als er nog tijd is de Eiffeltoren. (lachen jullie al???) en een borrel bij Fleche d'or. Schijnen leuke (gratis) bandjes op te treden in een soort van oud treinstation.

Volgende dag beginnen met alles wat de vorige dag niet gelukt is.

En verder galerie Lafayette

picknicken in jardin de luxenbourg

Bercy (lijn 14!) en cour st.Emillon (bedankt Harris!)

savonds eten bij buffalo grill of in gare du Nord bij een indiaas restaurant. (favoriet eten van mijn vriend) en/of omgeving rue des abesses.

dan hebben we de dinsdagochtend ook nog een paar uur.

Ben benieuwd wat jullie er van vinden. We zijn wel 2 mensen die overal snel doorheen gaan,en gaan gerust alleen naar het louvre om de mona lisa te zien en meteen weer naar buiten. (sorry voor de museumliefhebbers)

Dus graag tips en reacties als ik iets beter kan veranderen…..

Groetjes Suus

• Simone

kleine koffer, maar jullie hebben gelijk, zonder bagage rondlopen is nog beter. (geen moment aan gedacht, omdat ik meestal pas s'avonds arriveer)

• Marthe

Je kunt ook 's avonds pas inchecken, op het moment dat ze je koffer hebben, weten ze toch dat je er bent? Al kom je om middernacht binnen, geen probleem, dus je hoeft niet persé om 14.00 uur naar je hotel!