Met de RER naar Parijs vanaf Bussy St Georges

  • Christina Johanna

    Ik ben me aan het inlezen voor onze trip naar Disney, en we willen ook een dag Parijs bezoeken met de kinderen. We zitten vlakbij RER-station Bussy St Georges, en willen een dagkaart voor Parijs. Nu kom ik er niet goed uit, er bestaat niet 1 kaart voor zowel de RER als de gewone metro?

    Heb ik het goed als ik een billet Ile-de-France koop voor de RER en dan als we in Parijs zijn nog een Mobiliskaart?

    Ik denk niet dat alles goed te lopen is met de kinderen dus is het handig als we de metro kunnen pakken voor de langere stukken.

  • juultje29

    mobilis zone 1-5

  • liesbeth

    Je koopt op Bussy St Georges een mobilis voor zone 1-5 voor 14,20. Je kan dan de hele dag reizen tussen deze 5 zones. Koop geen Paris Visite, want die is een stuk duurder en je krijgt er niet veel meer voor.

    Als je in het weekend reist en nog geen 26 bent kun je een Ticket Jeunes Weekend kopen voor 7,10 zone 1-5.

    Zie deze link RATP

  • Christina Johanna

    Oke en die is dan geldig in alles? Dat zou mooi zijn dan hoeven we ons daar verder niet druk over te maken.

    Bedankt!

  • Chris

    Hoi Tineke,

    wat ook heel erg leuk is om te doen met kinderen is de BatoBus. Het is eigenlijk een bus maar dan over water.

    Je koopt een kaartje voor de hele dag en je hebt een 8-tal punten waar je op- en in kunt stappen.

    Voor meer informatie kijk hier

    Veel plezier

  • Els

    Tineke, Heb je wel door dat je dan voor iedereen een Mobiliskaart voor zones 1-5 moet kopen? En dat de kinderen daarop geen korting krijgen? Ik weet niet met hoeveel personen je bent, maar ben je met z'n vieren, dan kost je dat 4x14,20= 56,80. Dat krijg je op de Paris Visite namelijk wel. Misschien is het handig om voor de kinderen (als ze tussen 4 en 11 jaar zijn) een Paris Visite te kopen voor 5 zones (10,25 p.p.), dat is toch iets goedkoper.

  • Christina Johanna

    Dank je Els voor de tip. De kinderen zijn allebei 7 dus dat is voor ons iets voordeliger. Ik ga het opschrijven!

  • Christina Johanna

    En kan ik het allemaal gewoon uit een automaat halen? Vind ik makkelijker want mijn Frans is niet al te best, zeg maar slecht ;-)

  • juultje29

    de automaat spreekt frans-engels-duits en spaans

  • Christina Johanna

    Komt helemaal goed! Bedankt voor alle antwoorden, we vertrekken straks en gaan morgen Parijs verkennen en daarna door naar Disney!