IK ben het met iedereen eens dat Parijs niet duur is (of beter, hoeft te zijn…)
Zelf kom ik meerdere keren per jaar in Parijs en dat zou echt niet kunnen als het echt zo duur is.
Ook ik hoor dat regelmatig om me heen.
Dan vertel ik de mensen ongeveer hetzelfde als wat Marthe zegt en kijken ze allemaal verbaasd.
Heb er ook al meerdere mensen mee geholpen en die kwamen altijd met complimentjes en een geweldig verhaal over een geweldige tijd terug.
Zelf ken ik enkele goedkope hotels, parkeerplaats en eetadresjes.
's morgens langs de bakker voor croissants of een baguette Ton en die nemen we dan mee naar een mooi plekje in Parijs. Langs de Seine, in een park en genieten maar.
's middags idem dito of we gaan naar een brasserie of creque (eigenlijk wat hier de shoarmatent is).
We gaan ook regelmatig langs de supermarkt om wat drinken te kopen, en zoeken ook dan weer een mooi plekje.
Terras doen we inderdaad minder vaak, dat kan aardig duur zijn als je niet oplet.
's avonds vaak te vinden in omgeving Les Halles maar vooral Quartier Latin voor een 3 gangen diner voor tussen de €8.00 en de €12.00 (verwacht geen hoogstandjes, maar ik vind het bij sommige tentjes ECHT lekker).
Dusssss, Parijs kan duur zijn, maar dat hoeft dus niet.
Kijk eens in je eigen stad. Daar heb je ook verschillende soorten terrasjes en restaurantjes.