Sorry Simone, je spreekt jezelf tegen als je eens terugleest. De vraag was of Parijs zo duur is. Nee.
Sorry Simone, dat laatste zou mijn keuze niet zijn. In een land dat bekend staat om zijn keuken met een magnetronhap op mijn kamer gaan zitten. Ik wil vers. Maar bovendien het allergrootste voordeel van eten in een restaurant, duur of goedkoop, is dat je tussen de Parijzenaars eet. Ik zoek daarom nog steeds bij voorkeur de zogenaamde buurtbrasserietjes uit waar de mensen elkaar kennen. Dan heb je sfeer, en niet alleen een gevulde maag.
beste mensen langzaam lijkt het hier wel een strijd te worden,parijs duur of niet???
ik blijf het zeggen,je maakt het zo duur als jezelf wilt
de 1 op zijn kamer ,de ander restaurant enz.,wat maakt het uit????
overal is te eten ,op elke manier ,voor elk budget.
het gaat er toch eigenlijk om ,we zijn in die heerlijke stad geweest of gaan erheen met al zijn allure en ieder zijn eigen budget.
mensen zijn nu eenmaal verschillend in wat ze voor goedkoop danwel leuk houden.
ik zeg maar zo,hoe je het ook doet ,wat je ook uitgeeft,
PARIJS JE KOMT ER GEGARANDEERT TERUG!!!!!
en dat is toch de hoofdzaak,tenminste dat is mijn mening.
Nee hoor Janny, is geen strijd, alleen een discussie. De een beleeft Parijs anders dan een ander. Ik eet ook een broodje in een park met lekker beleg, maar ik eet ook graag in een restaurant met goede bediening en een leuke ambiance. Daarvoor ga ik juist naar Parijs. Heb nog een tip gegeven voor een zeer goed restaurant in Parijs, zie boven. De vis die je er ziet is een red snapper en die kost op de Albert Cuypmarkt in Amsterdam 11 euro per 2. Dan nu maar snel naar Parijs. Hispeed biedt retourtjes aan voor 50 euro. Dat is de thalys. Thuisblijven is bijna duurder…
beste peter ben het helemaal met je eens hoor,ook wij aten voor 4 weken terug in restaurants maar ook gewoon stokbroodje op straat bv.
en ook dat thalys retourtje is allang weer geboekt voor over 4 weken,
dan vertrek ik weer met mijn dochter.
want zo een prachtige stad moet ook mijn dochter in haar leven zien vind ik.
en met de thalys{ heb je helemaal gelijk in},blijft thuis blijven erg moeilijk voor me.
daarom pas ook ik mijn budget een beetje aan door niet uitgebreid 2x per dag te gaan eten maar eens een stokbroodje op de hand te nemen bv ofinderdaad de mac.
maar zo blijft het voor mij wel mogelijk om zoals nu vaker naar mijn droomstad parijs te gaan.
ps snap wel dat het een discussie was,maar het leesde zich als een kleine ontwakende strijd en das was ik in al die mnd dat ik al dagelijks dit forum lees niet gewend,vandaar.
kom je al zoveel tegen op andere forums die verhitte discussies,zonde vind ik dat altijd.
groetjes janny
ik zag het ook niet als strijd hoor, ook niet als discussie, ik zal niemand proberen over te halen om een MacDo in een hotelkamer te eten ;-).
in de Sp!ts van vandaag (pagina 14,15 en 16) ook een stukje over prijzig Parijs http://www.spitsnieuws.nl/digispits/, heb het met een glimlach gelezen en de krant zelf heeft de hele dag opengeslagen op mijn bureau gelegen, kon ik tijdens het werk af en toe even wegdromen
Parijs is absoluut duur, geldt ook voor de zogenaamde zijstraatjes. Het maakt verder niet uit, ik heb het naar mn zin gehad en neem gewoon een paar honderd eurootjes mee de volgende keer. Wat betreft het eten, ja daar zit wat in, je kunt ook gewoon een plat du jour nemen, maar bedenk je goed dat je in Nederland ook a la carte kunt eten voor heel weinig en er zijn daarin heel veel restaurantjes. Wat ik verder een écht goed argument vind, is dat de standaardwinkels (jack & jones, vero mode, zara, h&m etc.) gewoon tientjes duuder zijn dan in Nederland. Pourquoi?? Dat maakt het natuurlijk niet erg cool iets te kopen en daarmee bevestig ik dus: ja, Parijs is zeker duur.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?